אמנסטי: חברות אירופאיות מוכרות פתרונות מעקב לסין 

שלוש חברות שבסיסן בצרפת, שבדיה והולנד מכרו פתרונות מעקב לסוכנויות ממשלתיות בסין, כך לפי מחקר חדש של אמנסטי 

bigstock

תחקיר חדש של אמנסטי אינטרנשיונל חושף כי חברות טכנולוגיה אירופיות מוכרות טכנולוגיית מעקב דיגיטלי לסוכנויות ביטחון ציבורי בסין. הממצאים פורסמו לקראת פגישה מכריעה בבריסל ב- 22 בספטמבר, שם יחליט הפרלמנט האירופי והמדינות החברות באיחוד אם לחזק את כללי הייצוא הרופפים. 

אמנסטי אינטרנשיונל מצאה כי שלוש חברות שבסיסן בצרפת, שבדיה והולנד מכרו מערכות מעקב דיגיטליות, כמו טכנולוגיית זיהוי פנים ומצלמות רשת, לשחקנים מרכזיים במנגנון המעקב ההמוני הסיני. "בחלק מהמקרים, הייצוא היה ישיר לשימוש בתוכניות הפיקוח ההמוניות ללא הבחנה של סין, עם סיכון לשימוש נגד אוגורים ועם קבוצות אתניות מוסלמיות", נכתב בפרסום. "ברחבי סין מפעילים פרויקטים של מעקב המוני כמו "Skynet" ו"Sharp Eyes" כדי לשמור על אנשים תחת מעקב מתמיד."

אחת החברות, על פי הפרסום, היא Morpho, שהיא כיום חלק מIdemia, חברה רב לאומית צרפתית. זו קיבלה חוזה לספק ציוד לזיהוי פנים ישירות ללשכה לביטחון הציבור בשנחאי בשנת 2015. חברה נוספת היא Axis Communications, חברה שבדית. זו סיפקה מצלמות רשת, המתמחות במעקב אבטחה ובניטור מרחוק. חברה הולנדית ששמה Noldus Information Technology מכרה לסין מערכת לזיהוי רגש בשם FaceReader. תוכנה המשמשת לניתוח אוטומטי של הבעות פנים המעבירות כעס, אושר, עצב, הפתעה וגועל.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית