פרסום: העברת כספי קנטינה לאסירים ביטחוניים - הפרה של חוק המאבק בטרור

שב"ס מאשר העברת כספים לאסירים ביטחוניים למרות שמדובר בהפרה של חוק המאבק בטרור. שב"ס בתגובה: "עובדים לפי הנחיות"

אילוסטרציה. צילום: שב"ס

שב"ס ממשיך להעביר לאסירים ביטחוניים כספי קנטינה כאשר מדובר בפעולה האסורה על פי חוק המאבק בטרור. "בדצמבר 2019, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי תשלומים אלה, שניהם ביחד וכל אחד לחוד [משכורת והפקדה לקנטינה], מפרים את סעיף 32 לחוק המאבק בטרור", כותבים בפרסום של אתר palwatch

"מדי חודש משלמת הרשות הפלסטינית סכומי כסף גדולים לכל המחבלים הכלואים בישראל, וזאת כתגמול בעבור ביצוע מעשי טרור. למרות שכבר נקבע על ידי בית המשפט ועל ידי היועץ המשפטי לממשלה שתשלומים אלה מהווים הפרה של הוראות חוק המאבק בטרור, שירות בתי הסוהר ממשיך לשתף פעולה עם הרש"פ ועם המחבלים, ומאפשר למחבלים לקבל את הכספים האסורים וליהנות מהם." 

מדובר בהפקדה של כ-400 ש"ח שהרש"פ משלמת כל חודש לכל מחבל כלוא, וזאת בדרך של הפקדה ישירה מהרש"פ, דרך בנק הדואר הישראלי, ובחסות שב"ס, לחשבונו של המחבל, לצורך השימוש שלו בקנטינה של בית הסוהר. 

"להשלמת התמונה נציין שהרש"פ מרבה להצדיק את תגמוליה למחבלים על בסיס סעיף 98 לאמנת ז'נבה הרביעית. מדובר בשקר מוחלט. סעיף 98 לאמנה מסדיר הפקדות מסויימות לקבוצת אנשים שמוגדרים בסעיף כ-"internees". קבוצה זו, שמוגבלת לעצורים מנהליים או לאנשים שתוחם מקום מגוריהם, היא שונה לחלוטין משאר ה- "detainees" (מחבלים עצורים אגב הליכי העמדה לדין ומחבלים מורשעים שנידונו לעונשי מאסר לריצוי בפועל). הרוב המוחלט של המחבלים המוחזקים בבתי הסוהר הישראלים אינם עצורים מנהליים, אלא מחבלים שעומדים לדין, או כבר הורשעו, בגין ביצוע מעשי טרור", כותבים בפרסום. 

תגובת שב"ס: "שב"ס פועל בהתאם להנחיות." שאלתי אילו הנחיות של מי, לא ברור. עם זאת, האחריות העליונה להנחיות נופלת על השר לביטחון פנים. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית