בעראבה אין מתקן סלולרי. משרד התקשורת: "המתקנים פורקו לבקשת התושבים"

"בעבר היו בעיר מתקנים סלולריים של חברות הסלולר. מתקנים אלה פורקו עקב דרישת בעלי הנכסים שעליהם הם הוקמו וזאת בעקבות חבלות בציוד ואיומים באלימות", הסביר שר התקשורת

בעראבה אין מתקן סלולרי. משרד התקשורת: "המתקנים פורקו לבקשת התושבים"

bigstock

עראבה היא עיר במחוז הצפון בישראל, בבקעת סכנין, בצפון הגליל התחתון המרכזי (לב הגליל), כ-7 ק"מ מדרום-מזרח לכרמיאל, כק"מ אחד ממזרח לסח'נין וכק"מ אחד ממערב לדיר חנא. בעיר עראבה אין כיום אף לא מתקן סלולרי אחד. הסיבה: התנגדות התושבים. 

בעקבות המצב, שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל, נדרש לתת מענה לשאילתא בכנסת. "בעבר היו בעיר מתקנים סלולריים של חברות הסלולר. מתקנים אלה פורקו עקב דרישת בעלי הנכסים שעליהם הם הוקמו וזאת בעקבות חבלות בציוד ואיומים באלימות. כמו כן, מתקני גישה בנכסים פרטיים הועלו באש, לרבות תורן בבריכת המים באבטליון", הסביר שר התקשורת.

"ניסיון להקמת מתקן על כביש 804 למרות קבלת היתר ובניית בסיס התורן לא צלח, זאת בגלל התנגדות אלימה של התושבים  (טרקטור פגע בבסיס התורן שהוקם). במהלך השנים 2018 ו- 2019 בוצעו מספר ניסיונות להקמת אתרים בתוך העיר, על ידי אחת החברות. למרבה הצער כאשר הגיעו לשלב קבלת ההחלטות המעשיות, אלו לא התקבלו.

"בימים אלו מתקיים שיח מול אחת החברות להקמת מתקני סלולר בעיר עראבה ואני תקווה כי שיח זה יניב תוצאות. כפי שנידברנו בפגישתנו, עלינו להגביר את ההסברה בקרב הציבור בדבר קרינה בלתי מייננת, ובדבר הצורך של כולנו באנטנות בסמוך למקום מגורינו על מנת לשפר את איכות החיים ואת הגישה לשירותי תקשורת. אני שב ואומר כי משרדי נכון לכל התערבות בתהליך ככל שיתגלו חסמים בין הרשות המקומית לחברות הסלולר."

המקרה של עראבה הינו הראשון שבו התנגדות תושבים מונעת מחברות הסלולר לפרוס תשתיות. בחודשים האחרונים, לאור התקדמות מכרז דור-5 וחלוקת התדרים, ישנה התנגדות ציבורית מסוימת לפריסת תשתיות סלולריות ברשויות מקומיות. האם עראבה היא הראשונה וצפויים מקרים נוספים דומים? ימים יגידו. 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל