ארה"ב הודיעה על חידוש הסנקציות נגד איראן

הכרזה זו נתקלת בהתנגדות של מרבית חברות מועצת הביטחון של האו״ם, בכללן בעלות ברית של ארה״ב. פומפיאו: צעד לטובת הביטחון והשלום, נודיע על אמצעים לחיזוק הסנקציות

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו. צילום: מחלקת המדינה של ארה״ב

חידוש הסנקציות של האו"ם על איראן מתעכב בשל חילוקי דעות בין וושינגטון לבין מרכז האו"ם בניו יורק: בסוף השבוע הודיע הממשל האמריקני כי חודשו הסנקציות של האו"ם נגד איראן, וכי האמברגו על אספקת נשק קונבנציונלי לאיראן לא יפוג במחצית אוקטובר.

אולם ההכרזה נתקלת בהתנגדות במרכז באו"ם. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, 13 מבין 15 חברות מועצת הביטחון, ביניהן בעלות ברית של ארה"ב, הודיעו שהצעד שנקטה וושינגטון הוא חסר משמעות ובטל, כיוון שהוא מפעיל מנגנון שנקבע בהסכם הגרעין עם איראן בשנת 2015, הסכם ממנו פרשה ארה״ב שלוש שנים מאוחר יותר. לדברי  דיפלומטים באו"ם, מעטות המדינות שיצביעו על חידוש הסנקציות שהוסרו בעקבות חתימת הסכם הגרעין בשנת 2015.

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, הודיע כי החזרת הסנקציות הוא צעד לטובת הביטחון והשלום, וכי בימים הקרובים תודיע וושינגטון על שורת אמצעים חדשים שמטרתן לחזק אותן עוד יותר. בעקבות ההודעה האמריקנית הודיע מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, למועצת הביטחון כי הוא איננו יכול לנקוט בשום צעד הנובעים מההכרזה האמריקנית "בגלל מצב אי הבהירות שנוצר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית