נחשפו קשרים בין חיזבאללה לארגון הטרור האירי IRA

בין אמצעי הלחימה שהועברו על ידי חיזבאללה לארגון האירי היו רובים, תחמושת ופצצות מרגמה. הקשר הראשוני בין ארגוני הטרור החל במהלך 2017

REUTERS/Aziz Taher

לאחרונה חשף שירות הביטחון הבריטי, ה-MI5, קשרים בין ארגוני הטרור חיזבאללה וה-IRA הצפון-אירי. על פי פרסום ה-MI5, העביר חיזבאללה, בחסות כוח קודס של איראן, משלוחים של אמצעי לחימה וכסף רב לארגון האירי במהלך השנים האחרונות, על מנת שזה יוכל לפעול בניסיון מחודש לסילוק השלטון הבריטי ולכינון מדינה עצמאית בצפון אירלנד באמצעות פעולות טרור. 

בין אמצעי הלחימה שהועברו על ידי חיזבאללה לארגון האירי היו רובים, תחמושת ופצצות מרגמה. הקשר הראשוני בין ארגוני הטרור החל במהלך 2017, ובראשית 2018 החלו נציגי ארגון ה-IRA לטוס לביירות לפגישות עבודה ולביצוע תיאומים עם עמיתיהם. כמו כן, ככל הנראה נפגשו נציגי הארגון האירי מספר פעמים עם נציגים של שגרירות איראן בדבלין. 

העברת אמצעי הלחימה ל-IRA בוצעה באמצעות קווי הלוגיסטיקה של חיזבאללה, הפועלים ברחבי העולם להברחת אמצעי לחימה וסמים. חיזבאללה מפעיל זרוע פשע גדולה במזרח התיכון, באירופה ובמדינות אמריקה השונות. 

ארגון הפשע של חיזבאללה, הפועל בשיתוף פעולה עם קרטלי הסמים של קולומביה ומקסיקו, עוסק בהברחות ממדינות דרום אמריקה וממקסיקו אל ארצות הברית, אירופה והמזרח התיכון. באמצעות זרוע הפשע שלו מממן חיזבאללה חלק ניכר ממאמצי ההצטיידות באמצעי לחימה שלו ושל איראן, ומאפשר בכך להעמיק את השפעתם העולמית. 

ה-IRA אינו ארגון הטרור היחיד איתו חיזבאללה מנהל שיתוף פעולה. ניתן למנות גם את ארגון הטרור הספרדי, ETA, וארגוני טרור אחרים בעולם.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית