בעקבות העלייה במתיחות עם טורקיה: יוון מתחמשת

תרכוש 18 מטוסי קרב ראפאל וכן טילים מונחים לחיל האוויר, מסוקים ימיים ונשק נ״ט. כמו כן, ישנה תכנית לשפץ פריגטות קיימות ולרכוש חדשות בשנים הקרובות

מטוס קרב דאסו ראפאל. צילום: מתוך אתר החברה Dassault Aviation

יוון מתחמשת בעקבות "פרובוקציות של אנקרה בים האגאי". ראש הממשלה היווני, קיריאקוס מיצוטאיקס, הודיע בעצרת עם שהתקיימה באתונה כי יוון תרכוש 18 מטוסי קרב מדגם ראפאל וכן ציוד צבאי נוסף. הרכש קשור להגברת המתח עם טורקיה, עקב חיפושי וקידוחי גז מצד האחרונה במזרח הים התיכון.

במהלך העצרת, הודיע ראש הממשלה שהצבא יגדל ב-15 אלף מגוייסים ומגוייסות חדשים, "כיוון שאנקרה ממשיכה בפרובוקציות בים האגאי וכך פוגעת בשלום בים התיכון, מאיימת על גבולותיה המזרחיים של אירופה, וחותרת תחת היציבות הרגישה של מפגש שלוש היבשות".

על פי דיווח באתר Defense News, מטוסי הקרב ראפאל יחליפו מטוסי מיראז' 2000 בחיל האוויר היווני. התקשורת ביוון מוסרת כי התכנית היא לרכוש ששה מטוסי דאסו ראפאל חדשים ועוד 12 מטוסים יד-שנייה מחיל האוויר הצרפתי. יוון תרכוש גם טילים מונחים לחיל האוויר, כנראה תוצרת MBDA. עוד ברשימת הרכש הצבאי היווני: ארבעה מסוקים ימיים תוצרת לוקהיד מרטין/סיקורסקי, נשק נ"ט וטורפדו לצי היווני. ישנה גם תכנית לשפץ ארבע פריגטות של צי המלחמה, ותוך חמש עד שבע שנים לרכוש ארבע פריגטות חדשות.

יוון תהיה הלקוחה האירופית הראשונה של מטוסי קרב ראפאל, למעט  חיל האוויר הצרפתי. מטוסי קרב אלו נמכרו עד כה למצרים, לקטאר ולהודו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית