מנכ"ל חברת לאונרדו: "אירופה נדרשת לאסטרטגיה ביטחונית"

מנכ"ל חברת לאונרדו, אלסנדרו פרופומו, אומר בכנס סייברטק אירופה כי האיחוד נדרש לאסטרטגיית ביטחון שתכתיב תקציבי ביטחון גדולים יותר. "בלי ביטחון אין עצמאות", אומר פרופומו
 

מנכ"ל חברת לאונרדו: "אירופה נדרשת לאסטרטגיה ביטחונית"

מנכ"ל חברת לאונרדו, אלסנדרו פרופומו (Alessandro Profumo) אומר במסגרת כנס סייברטק אירופה שהתקיים היום בפלטפורמה וירטואלית, כי אירופה נדרשת לאסטרטגיה ביטחונית. לפי פרופומו, אסטרטגיה כזו נדרשת על מנת לשמר את עצמאות אירופה לעתיד. 

"האסטרטגיה צריכה להוביל, בין היתר, גם לאפקטיביות גדולה יותר של תעשיות ביטחון באיחוד. מסמך כזה יכול לפתור חלק גדול מהפערים שנוצרו במגזר הביטחון באירופה", מסביר פרופומו. "נדרשת תוספת לתקציבי הביטחון של אירופה. השוק החופשי לא יפתור בעצמו את הבעיות. הסתמכות על טכנולוגיות שיכולות להיות תחת סנקציות פוגעת בעצמאות אירופה." 

פרופומו התייחס גם להשפעות מגיפת הקורונה. "הקורונה לימדה אותנו הרבה שינויים. בין היתר, השינוי לקראת עתיד דיגיטלי יהיה מהיר יותר. טרנספורמציה דיגיטלית צריכה להשאר בעדיפות עליונה לאירופה. טכנולוגיות כמו ביג דאטה, ענן, בינה מלאכתותי, 5G ואחרות הכרחיות על מנת לשמר את היתרון של אירופה. אלו יכולות לסייע באופן כללי למגוון תחומים ובתעשיית הביטחון בפרט. זו תעשייה הנמצאת בקדמת הטכנולוגיה", אומר  פרופומו. 

"על טכנולוגיות אלו צריך להגן בסייבר. אבטחת סייבר, פרטיות ועמידות הן יכולות שכל ארגון צריך להשיג. תעשיות הביטחון ימשיכו להוביל את התחומים הללו בכך שיציעו טכנולוגיות כאלו לעולם. אין ביטחון ללא טכנולוגיה. לביטחון הסייבר יש מקום קריטי בהגנת אירופה. ענן אירופי הוא חשוב לעצמאות ואוטונומיה של אירופה שיכולה להפוך לשחקן מוביל בתחומים אלו. 

"טכנולוגיות תחת סנקציות יכולות לפגוע בעצמאות אירופה. טכנולוגיית 5G היא דוגמה אחת לכך. תכנית ההתאוששות של אירופה מהקורונה צריכה לכלול פרק של ביטחון. הקורונה חשפה את הכשלים בקולקטיביות שלנו. מדינות יכולות להגיב רק כאשר הן עובדות יחד, גם בביטחון. תקציבי ביטחון צריכים לעלות על מנת לטפל בכל הוקטורים. כולל בתחום הסייבר. ליאונרדו תהיה שם כמובילה בתחום לתמוך באיחוד. 

"חטיבת הסייבר שלנו הייתה הראשונה להגן על תשתיות חיוניות. פיתחנו גם קיט יכולות לתמוך במעבר לעבודה מהבית. לאונרדו אינה לבדה, אלא עובדת כחלק מתעשייה שלמה. העתיד הדיגטלי של אירופה מעולם לא היה חשוב יותר."
 

אולי יעניין אותך גם