יוניקורן משקיעה בשלוש חברות הזנק

יוניקורן טכנולוגיות משלימה את ההשקעות בסייברוואן, בובייל ווויפלאש לאחר השלמת ההנפקה וגיוס של 70 מיליון ש"ח

עמית גרין. צילום: יוניקורן

יוניקורן טכנולוגיות, שותפות השקעה בחברות טכנולוגיה בעלות פעילות מחקר ופיתוח מדווחת על השלמת שלוש השקעות בהיקף של 2.5 מיליון דולר, לאחר השלמה מוצלחת של גיוס ראשוני בהיקף של 70 מיליון ש"ח. ההשקעה הראשונה היא החזקה של 1.68% בסייברוואן - חברה ציבורית בישראל שגייסה לאחרונה כ-26 מיליון שקל ועוסקת בפיתוח מערכות מצילות חיים על ידי מניעת שימוש בטלפון נייד במהלך נסיעה.

השקעת יוניקורן מובטחת במחיר ההנפקה של סייברוואן ולא במחיר הנוכחי, המשקף פרמיה של כ-90% על מחיר ההנפקה. השקעה נוספת היא החזקה של 8.62% בחברת בובייל, העוסקת במחקר ופיתוח יישומים לארגונים קטנים. ההשקעה השלישית היא החזקה של 12.69% בחברת וויפלאש, המפתחת בד מתפרק למגבונים נשטפים מחומרים מתכלים שאינם כוללים פלסטיק ומזהמים.

 בשבוע שעבר השלימה יוניקורן טכנולוגיות הנפקה ראשונית לציבור (IPO) בהיקף של 70 מיליון שקל. בנוסף הונפקו גם שתי סדרות אופציות שמימושן המלא יכניס לשותפות עוד 95 מיליון שקל. השותפות הוקמה על מנת לאפשר למשקיעים להיחשף להשקעות בחברות טכנולוגיה חדשניות ומבטיחות. 

השלמת הגיוס הובטחה מראש על ידי משקיעים מוסדיים מובילים ביניהם פסגות ואלטשולר שחם בהיקף כולל של 66.5 מיליון שקל. לאחר שהשותפות פרסמה טיוטא לציבור של תשקיף הנפקה לגיוס של 60 מיליון שקל, עלה היקף הגיוס הכולל ל-70 מיליון שקל לאור ביקושי יתר. לציבור הוצעו ניירות ערך של השותפות בהיקף 3.5 מיליון שקל ובמכרז הציבורי התקבלו ביקושים של 126 מיליון שקלים, פי 36 ושיעור ההקצאה עמד על 2.8%. השותף הכללי, המנהל את השותפות, השקיע במסגרת גיוס זה סך של 10 מיליון שקלים.

הנהלת השותפות כוללת את ליגד רוטלוי, כיו"ר יוניקורן טכנולוגיות ואת עמית גרין כמנכ"ל השותפות. ועדת ההשקעות כוללות את מנכ"ל החברה עמית גרין ואת יענקל'ה טננבוים, מוטי גוטמן, יוסי בן שלום, ודן וינטראוב, אנשי עסקים מובילים בעלי ניסיון והצלחות רבות בחברות, מיזמים, מיזוגים ורכישות ואקזיטים. 

אסטרטגיית ההשקעה של שותפות יוניקורן מבוססת על מיקוד בחברות צעירות הפועלות בתחומי הטכנולוגיה, התוכנה והאינטרנט, עם השקעה שבין 1-2 מיליון דולר בכל חברה לטווח של כשלוש שנים. החברות שנבחנות כוללות הנהלות איכותיות עם פתרונות חדשניים הפונים לשווקים איתנים, ומספקים מענה לצרכים המייצרים ביקוש משמעותי בשוק היעד. נבחנת גם המידה בה מסוגלת הנהלת השותפות לסייע באופן ניכר לקידום החברה וליישום אסטרטגיית יציאה למימוש השקעה או הנפקה בטווח הנראה לעין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית