צבא הודו מעוניין לשדרג יותר מ-800 נגמ"שים

הודיע כי הוא מחייב ספקים פוטנציאליים לפתח אבטיפוס לנגמ"ש BMP-2/2K, המצויד בתותח מבוסס ראייה תרמית מהדור השלישי, כוונות פיקוד פנורמיות, מערכת בקרת אש מודרנית ומעקב יעד אוטומטי

נגמ״ש ה-BMP-2/2K. קרדיט צילום: ויקימדיה

צבא הודו פנה לספקים מקומיים הודיים בבקשה להעברת הצעות התעניינות עד ה-16 באוקטובר בנוגע לשדרוג המתוכנן של 811 נגמ"שים מסוג BMP-2/2K “Sarath”. על פי אתר Janes, הצבא הודיע ב-4 בספטמבר כי הוא מחייב ספקים פוטנציאליים לפתח אבטיפוס לנגמ"ש זה, המצויד בתותח מבוסס ראייה תרמית מהדור השלישי, כוונות פיקוד פנורמיות, מערכת בקרת אש מודרנית ומערכת איתור מטרות אוטומטית.

במסגרת הפנייה הצבאית הודגש כי השדרוגים יבוצעו במסגרת נוהל הרכש הביטחוני 2016 של משרד ההגנה והדגיש כי לפחות 40% מהתוספות חייבות להיות מייצור מקומי. בסופו של דבר כל אחד מהמועמדים הסופיים לזכייה בתפקיד הספק, יקבל נגמ״ש אחד כדי לשלב בו את פתרונותיו. גורמים בתעשייה אמרו כי אבות הטיפוס עשויים לעבור ניסויים במשך כשנתיים לאחר בחירת המועמדים הסופיים.

בהודעתו, הודה הצבא כי הנגמ״שים הקיימים של הינם "עיוורי לילה" וכי מערכות הראייה שלהם, המבוססות על טכנולוגיית העצמת תמונה, "אינן מתאימות למלחמה מודרנית". יתר על כן, נכתב כי היעדר מערכות בקרת אש ואיתור מטרות אוטומטיות מודרניות "השפיעו לרעה" על יכולות הלחימה ביום ובלילה של הנגמ"ש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית