חיל הנחתים האמריקאי בחר בכוונת לילה ICATS של אלביט מערכות

ה-ICATS הינה כוונת לילה רב-ספקטרלית לנק"ל שתאפשר לחיילי המרינס לבצע פעולות יום ולילה במרחקים קיצוניים

Night Range in Syria, by Sgt Brendan Custer, identified by DVIDS

חברת אלביט הישראלית הודיעה היום כי חיל הנחתים של צבא ארצות הברית בחר בכוונת לילה רב-ספקטרלית לנק"ל של חברת קולסמן (Kollsman, Inc), חברת-בת של אלביט מערכות אמריקה, שתאפשר לחיילי המרינס לבצע פעולות יום ולילה במרחקים קיצוניים. הבחירה היא חלק מהשלב השני של תוכנית Integrated Clip-on Advanced Targeting  Sight ותדרוש מהחברה לתכנן, לבנות ולבחון שני אבות-טיפוס מתוחכמים של הכוונות עבור חיל הנחתים בשנה הבאה.

לדברי אנשי אלביט מערכות אמריקה פתרון ICATS מותאם במיוחד לצלפי המרינס וליחידות סיור בכך שהם יכולים לרכוש יעדים ולפתוח בקרבות בטווחים רחוקים יותר. הכוונת מותקנת כל כלי הנשק של חיילי המרינס ומספקת מידע קריטי למשתמש, גם בתנאי תאורה גרועים או במזג אוויר סוער. ה-ICATS תוכנן לספק הדמיה בו זמנית על פני טווחים רחוקים יותר, מבלי להוסיף משקל ניכר לכלי הנשק.

"בחירה זו של חיל הנחתים האמריקני מעידה על השותפות החזקה שיש לנו עם חיל הנחתים, וכן על המומחיות שלנו ביצירת טכנולוגיה המועילה ללוחמים בשטח", אמר רידג' סווור, סגן נשיא לחימה יבשתית ומערכות רכישת מטרות מדויקות באלביט מערכות אמריקה. "בעזרת פיתרון ה-ICATS שלנו, נחתים יכולים להשלים את משימותיהם בהצלחה - ולא משנה התנאים - תוך שמירה על בטחונם ככל האפשר."

בחברה מוספים ואומרים כי פתרון ICATS מבסס את הצלחת החברה המציעה לצבא ארה"ב יכולות רכישת מטרות מדויקות אחרות, כגון מערכת רכישת המטרות הידנית של הדור הבא עבור חיל הנחתים ומערכת רכישת המטרות מרובת- התחומים (MDUSA) עבור צבא ארה"ב.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית