מחקר F5: ענף השירותים הפיננסיים עובר למודל רב ענני

דוח מצב שירותי היישומים של F5 מגלה כי 87% מארגוני השירותים הפיננסיים שנסקרו מפעילים סביבות רב ענניות

מחקר F5: ענף השירותים הפיננסיים עובר למודל רב ענני

 bigstock

מחקר גלובלי1 מ- F5 מגלה כי ענף השירותים הפיננסיים מאיץ את המעבר שלו לענן, ככל שהוא דוחף קדימה עם מהלכי הטרנספורמציה הדיגיטלית. על פי דוח מצב שירותי היישומים (State of Application Report – SOAS) לשנת 2020, 60% מהארגונים שנסקרו בתעשייה, מאמינים כי פלטפורמות הענן הציבוריות יהיו חשובות מבחינה אסטרטגית בשנתיים עד חמש השנים הקרובות, זאת בהשוואה ל-49% שסברו כך בשנת 2019. 

ממצאים אלו מציבים את אימוץ הענן הציבורי כעדיפות האסטרטגית הגבוהה ביותר בתעשייה. זאת ועוד, 84% מארגוני השירותים הפיננסיים מצהירים כי הם נמצאים בעיצומה של תוכנית טרנספורמציה דיגיטלית, ושלושת רבעים מהם אומרים שהמניע העיקרי שלהם הוא להגדיל את מהירות הטמעת המוצר או השירותים החדשים שלהם.

"הרעיון כי יישומי שירותים פיננסיים הם האיטיים ביותר במעבר לענן, הופרכה גלובלית באופן ברור" אמר בתגובה איתי אמויאל, מנהל המגזר הפיננסי ישראל, יון וקפריסין ב- F5. "במקום זאת אנו רואים כי בכל העולם הענף עובר לאימוץ מודל רב ענני, כאשר ארגונים מבקשים להגדיל את קצב השינוי הדיגיטלי שלהם ולפרוס במהירות רבה יותר את היישומים שיספקו חווית לקוח באיכות גבוהה. גם בישראל, ארגוני שירותים פיננסיים, העומדים בפני תחרות גוברת, החלו פונים לענן כדי לענות על צרכיהם של לקוחות שמצפים כעת לשירות מהיר וחלק".

התעשייה מתכננת להטמיע שירותי יישומים שיתמכו באימוץ רב יותר של טכנולוגיות ענן ציבורי וארכיטקטורות מודרניות (ענן או קונטיינרים). 42% מצפים להטמיע SDN gateways או SDN WAN בשנת 2020 (עלייה מ-34% בשנת 2019) ואילו 39% יטמיעו  API gateways (עלייה מ-27%) ו -35% Ingress control (עלייה מ-21%). זאת ועוד, 46% מהנשאלים בשירותים פיננסיים זיהו את ה- SDN כמגמה חשובה אסטרטגית עבורם ב-2-5 השנים הבאות, לעומת 42% בשנה שעברה.

הדו"ח משקף מחקר בקרב כמעט 2,600 משיבים ברחבי העולם (488 בשירותים פיננסיים) במגוון תעשיות, סדרי גודל של ארגונים ותפקידים. המשתתפים נשאלו על האתגרים וההזדמנויות שהוצגו בתהליך המתמשך של טרנספורמציה דיגיטלית. התגובות שלהם מספקות מבט ייחודי למגמות המעצבות את נוף היישומים - וכיצד ארגונים ברחבי העולם משתנים כדי לעמוד בדרישות המשתנות תדיר של הכלכלה הדיגיטלית.

לדו"ח המלא. 

אולי יעניין אותך גם