מתנגש עם אבו דאבי: שר הביטחון מקדם בנייה ביו"ש 

שר הביטחון רוצה לבנות אלפי יחידות ביו"ש כאשר ברקע נעשים מאמצים לחתימת הסכם שלום עם איחוד האמירויות הערביות

צילום: אריאל חרמוני \ משרד הביטחון

על פי פרסום של חדשות 12, שר הביטחון בני גנץ החליט לאשר את קידומן של כמעט 5,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון. "גנץ מתכנן לכנס את מועצת התכנון העליונה שתאשר בנייה לא רק בגושי ההתיישבות הגדולים", כותבים בפרסום. בין היישובים נמצאים בית אל, בשילה, בנוקדים, בהר ברכה ובדרום הר חברון. 

מועצת התכנון העליונה מקבילה בסמכותה למועצה הארצית לתו"ב בתחום מדינת ישראל. בין חבריה נמצא נציג משהב"ט, ראש ענף תשתית במנהל האזרחי, היועץ המשפטי לאזור ועוד. הוועדה נמצאת תחת משרד האוצר. על פי מידע גלוי, טרם נקבע מועד לכינוס הוועדה. 

הרצון של גנץ בעת זו, כאשר בניית הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות בעיצומה, יכול להוות טריז למאמצים האמריקאים והישראלים. מחיר הסכם הנורמליזציה עם מדינת המפרץ הינו הקפאת הסיפוח הישראלי ביו"ש (החלת ריבונות). קידום בנייה של אלפי יחידות דיור יכולה להתפס באבו דאבי כפגיעה באמינות של ישראל. 

יתרה מכך, קידום בנייה ביו"ש במקביל למאמצי השלום מול אבו דאבי יכולה להוות "נשק תדמיתי" עבור הרשות הפלסטינית ואיראן שיראו כיצד ישראל מחד חותרת לשלום, ומאידך, ממשיכה להשתלט על שטחים. טרם ברור כיצד , פוליטית, שני הוקטורים הללו יכולים 'לחיות' במקביל.  

פניתי למשרד האוצר לשאול מתי תתואם פגישה של מועצת התכנון העליונה בנושא. אם תתקבל תשובה, היא תפורסם כאן. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית