אוסטרליה: רכב משוריין קל אושר לייצור בהיקף מלא

רכב ה-Hawkei עבר בדיקות מקיפות ועומד בדרישות משרד ההגנה. הוא כולל את טכנולוגיית המיגון SMART, שפותחה על ידי חברת פלסן הישראלית

אוסטרליה: רכב משוריין קל אושר לייצור בהיקף מלא

צילום: Michal Derela/commons.wikimedia.org

שרת ההגנה האוסטרלית, לינדה ריינולדס, הודיעה כי ה-Hawkei, רכב משוריין קל המיוצר במדינה, קיבל אישור להיכנס לייצור מלא. השרה אמרה כי רכב ה-4×4 עבר בצורה יוצאת מן הכלל בדיקות בליסטיות ופיצוץ מקיפות, ועומד בדרישות המחמירות של משרד ההגנה. הייצור, בקצב מלא, צפוי להתחיל באמצע שנת 2021, כאשר בכל חודש ייוצרו כ-50 כלי רכב.

"אני רוצה להודות לצבא האוסטרלי ולממשלה על תמיכתם ב-Hawkei המתוכנן והמיוצר באוסטרליה. כדי להגיע לנקודה זו נאלצנו לעבור תהליך בדיקה תובעני להפליא, עם האתגר הנוסף השנה לשמור על פעילות המתקנים שלנו תוך כדי  מגפת הקורונה. כל הארגון שלנו התמקד באספקת ה-Hawkei על יכולתו המובילה בעולם לצבא אוסטרליה", אמר כריס ג'נקינס, מנכ"ל ת'אלס אוסטרליה, יצרנית הרכב.

על פי אתר Janes, באוקטובר 2015 הוענק לחברת ת'אלס אוסטרליה חוזה של 947 מיליון דולר לאספקת 1,100 רכבי 7 טון יחד עם 1,058 נגררים נלווים, כדי להחליף את רובם של רכבי צי הלנדרוברים הממוגנים של צבא אוסטרליה המשמשים בתפקידי פיקוד, קשר, שירות וסיור.

מכלול המיגון של Hawkei, הניתן להתאמה לפי גודל הרכב, כולל את טכנולוגיית המיגון  Super Multi-hit Armor Technology, או בקיצור SMART, שפותחה על ידי חברת פלסן הישראלית.

אולי יעניין אותך גם