התעשייה האווירית מציגה: מערכת "מולטיפלייר"

מדובר בלהק של מסל"טים (מסוקים זעירים ללא טייס), שנועדו למלא משימות אזרחיות

מערכת מולטיפלייר. קרדיט: התעשייה האווירית

בשיתוף מספר חברות סטארט-אפ פותחה מערכת המספקת מענה לאירועים שונים, ובהם ניהול אזורי אסון, הכוונת מחלצים בחילוץ והצלה, אירועים המוניים, אבטחה, אכיפה משטרתית, חקלאות, משימות ימיות ועוד. 

התעשייה האווירית מציגה את מערכת מולטיפלייר - להק של מסל"טים (מסוקים זעירים ללא טייס), שנועדו למלא משימות אזרחיות. המערכת אשר פותחה בתעשייה האווירית משלבת טכנולוגיות חדשניות של חברות הזנק - מסל"טים מסחריים מתוצרת חברת Alpha Unmanned Systems, מערכת השליטה "פלייטאופס" אשר פותחה בחברת סימפלקס, ומטע"ד (מטען ייעודי) אחיזת שטח של חברת סייטק.

בשילוב מרכיבים מתוצרת התעשייה האווירית, המערכת מהווה פריצת דרך בכל הקשור לניטור שטחים גדולים. מולטיפלייר תסייע לדוגמא, בניטור השטח באזורי אסון, בהכוונת מחלצים בחילוץ והצלה, בבקרת תחבורה ותנועה באירועים המוניים, באבטחה של מתקנים רגישים, באכיפה משטרתית ובסריקה של שטחים חקלאיים רחבים ושטחים ימיים.

המערכת שהופכת את להק המסל"טים לענן מידע של ממש, ניתנת לתפעול מהטאבלט או מהסמארטפון האישי.  כלל הפעולות שהיא מבצעת (המראה, טיסה, משימה וכו') מתנהלות באופן אוטומטי בתחנת שליטה אחת. המערכת מחוברת לרשת באופן מאובטח, כך שמספר משתמשים יכולים להשתמש בה בו-זמנית. מולטיפלייר מספקת מענה לסוגים שונים של מל"טים ורחפנים, ויכולה לשאת סוגי מטע"די גילוי שונים.

הפיתוח נעשה בתמיכת השקעות בטכנולוגיות במסגרת תהליכי חדשנות תאגידית של התעשייה האווירית בעולמות תוכן ושיתופי פעולה להנבטת יכולות טכנולוגיות חדשניות, כחלק מאסטרטגית המחקר והפיתוח של החברה.

סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים, משה לוי: "התעשייה האווירית בעלת ניסיון של כ-50 שנה בתחום המל"טים, ומובילה עולמית עם טכנולוגיות פורצות דרך בתחום. כחלק מאסטרטגית החברה, אנו מחפשים כל העת אחר תחומי פעילות נוספים, מערכת המולטיפלייר היא אבן דרך משמעותית בהיבט הזה. אנו מצפים לפיתוחים נוספים בתחום גם בעתיד ומברכים על שיתוף הפעולה עם שותפינו בפיתוח המערכת."

מנכ"ל Alpha Unmanned Systems, אריק פרימן: "אלפא גאה להיות הפלטפורמה הנבחרת במולטיפלייר. המערכת דורשת פלטפורמה אמינה וורסטילית, שמסוגלת לטוס בין 90 ל- 150 דקות לפחות. המסוקים של אלפא מאפשרים למערכת לבצע משימות רבות ומגוונות, ולתמוך בתעשייה האווירית בצורה מיטבית."

מנכ"ל סימפלקס, שי לוי: "סימפלקס גאה בשיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית, ובחלקה בפיתוח המערכת. מערכת השליטה והבקרה "פלייטאופס" נועדה לאפשר הפעלה של מספר רב של כלי טיס לא מאוישים בצורה אוטונומית, ובכך לשחרר את המפעיל לביצוע משימת הניטור."

מנכ"ל סייטק, רועי שמואל: "סייטק מפתחת פתרונות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית בעבור כלי טיס אוטונומיים. מוצר אחיזת השטח של סייטק, המשולב במערכת המולטיפלייר, מאפשר ניטור חזותי אוטונומי ויעיל של שטחים גדולים, באמצעות כלי טיס לא מאוישים."  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית