דעה: וורסטיליות טכנולוגית, גם אחרי משבר הקורנה

טכנולוגיות שפותחו כדי להתמודד עם אתגרי התקופה הנוכחית יוכלו לשמש אותנו גם בהמשך, תוך מינופן לשימושים אחרים

BIGSTOCK/Copyright: champlifezy

מגבלות התו הסגול והנחיות משרד הבריאות ממשיכות ללוות אותנו בחיי היום יום, ומרבית המשק עדיין עובד מהבית. אולם הצורך שלנו לנהל חיי שגרה ולהמשיך להניע את גלגלי הכלכלה גורם לכך שיותר ויותר אנשים בכל זאת יוצאים מהבית עבור קניות, בילויים וגם עבודה. כך נוצרה למעשה התנגשות בלתי נמנעת בין הרצון לחזור לשגרה ולמציאות החדשה.

הצורך בהתאמה לשגרה החדשה אילץ גופים וארגונים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות אליהן לא היו מורגלים, כאלה שבמקרים מסוימים מעולם לא ראו בהן צורך.  כך, למשל, עם תחילת המשבר החלו רשויות מקומיות לחפש דרכים יצירתיות למנף אלמנטים טכנולוגיים הקשורים בניהול עיר חכמה בכדי להתמודד עם המצב החדש. יכולות ווידאו אנליטיקה, אשר בימים רגילים שימשו לשמירה על מקומות כמו גנים ציבוריים ומגרשי חניה, התגלו כיעילים באיתור התקהלויות באזורי מסחר. בבתי חולים הותקנו מערכות וידאו המיועדות במקור לאבטחה ומשמשות כעת לטיפול מרחוק בחולי קורונה, באופן המצמצם מגע בין חולים לצוותים רפואיים. המגזר העסקי החל אף הוא במירוץ לשילוב טכנולוגיות וידאו לשגרה החדשה כגון מצלמות תרמיות למדידת חום, ספירת קהל מבקרים ואפילו אנליטיקות לזיהוי אי עטיית מסכת פנים.   

 היכולות שמגיעות עם טכנולוגיות וידאו אנליטיקה, ובראשן האפשרות לייצר התראות ותהליכים אוטומטיים למגוון סיטואציות, מהווה הזדמנות לארגונים להתייעל בהתמודדות עם הנחיות התו הסגול, אך גם מעבר לכך. כפי שטכנולוגיות קיימות שינו צורה והותאמו בכדי לסייע להתמודדות עם המגיפה, כך גם טכנולוגיות שפותחו במיוחד עבור הנחיות הקורונה יוכלו לשמש לצרכים חדשים. כך, לדוגמא, הטכנולוגיה המשמשת לזיהוי אי-עטיית מסכה תוכל בעתיד לסייע בשמירה על כללי הבטיחות גם באתרי בניין – למשל באיתור עובדים ללא ציוד מגן מתאים כגון קסדה וכפפות, דבר שיסייע להפחית את מספר הנפגעים באתרי בנייה בכל שנה. עסקים העושים שימוש במצלמות שסופרות קהל ומודדות מרחק בין אנשים, יכולים כבר היום לקבל תובנות מעניינות על דפוסי התנועה של לקוחות בחנות, וכך להתייעל ולשפר את השירות.  

המשבר הנוכחי ממשיך ללמד אותנו בכל יום שיעור על הוורסטיליות של הטכנולוגיה. ארגונים, חברות, ורשויות המאמצים גישה של חשיבה מחוץ לקופסא, בעיקר בהקשר הטכנולוגי, מצליחים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה מאתגרת זו. גישה זו של גמישות מחשבתית ואימוץ טכנולוגיות מהיר כדי לשרוד, היא אותה הגישה שתאפשר לארגונים אלו למנף את הטכנולוגיה בכדי לשפר את חיינו בעתיד, לייעל עסקים רבים, ולהביא לשגשוג מהיר יותר של הכלכלה, התרבות והפנאי לצד ביטחון אישי גדול יותר במרחב הציבורי.

מאת ברק יצחק הלוי, מנהל תחום ערים חכמות ובטוחות, מוטורולה סולושנס ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית