שתי עסקאות לאפסילור באסיה

שתי המדינות, ששמן אינו ידוע, בחרו בסוללות מדגם 6T Li-Ion בתקן נאט"ו מתוך קו הסוללות הצבאיות COMBATT של אפסילור

המגזין הדיגיטלי האוסטרלי DefenseTechnolgy Review מדווח בגיליון חודש ספטמבר שלו כי שני צבאות דרום-מזרח אסיאתיות בחרו בסוללות Lithium ion תוצרת חברת אפסילור הישראלית עבור ציי הרק"מ החדשים שלהם.

שתי המדינות, ששמן אינו ידוע, בחרו בסוללות מדגם 6T Li-Ion בתקן נאט"ו מתוך קו הסוללות הצבאיות COMBAT של אפסילור. החברה סירבה כאמור לגלות באילו מדינות מדובר ורק ציינה כי הסוללות מיועדות לשימוש ברכבי לחימת חי"ר בשתי הצבאות.

המגזין מציין כי להבנתו במקרה אחד הלקוח בחר בסוללת ELK-52526-B ניקל קובלט אלומיניום 4.2 קילוואט בגלל הקיבולת הגבוהה שלה וחרישותה ואילו השני בחר בסוללת הפוספט Lithium Ion בגלל בטיחותה המעולה המתאימה לתקן שקבע המרכז לחקר והנדסת טנקים של צבא ארה"ב.

סוללת Li-Ion 6T של אפסילור כבר נבחרה ע"י יותר מ-10 גופים באירופה, אסיה ודרום-אמריקה ונמצאת בימים אלו במבחני שטח אצל גופים מסחריים וצבאות בחמש מדינות נאט"ו. צה"ל השלים לאחרונה תהליך בחינה בן שנה  בו סוללת 6T  נבחנה בתנאי שטח וסביבה שונים.

על רקע זה יוזכרו דיווחים כי לאחרונה זכתה חברת אפסילור גם במספר חוזים בשווי של מעל 5  מיליון דולרים לאספקת אלפי סוללות Li-Ion ומאות מטעני סוללות למספר פרויקטים בינלאומיים של כטב"מים.

אולי יעניין אותך גם