ארה״ב מטילה סנקציות על אזרחים וארגונים ממשלתיים סיניים

עליית מדרגה נוספת במתיחות הגוברת בין שתי המדינות על רקע פעולותיה של בייג׳ינג בים סין הדרומי. ארה״ב משהה ויזות של מעורבים סיניים בסכסוך, ומכניסה 24 ארגונים נוספים ל״רשימת הישויות״ שלה

כפר דייגים בים סין הדרומי. צילום: Hu Sheyou via REUTERS

ארה״ב התחילה אתמול (ד׳) בהטלת מגבלות ויזה על אזרחים סיניים האחראים על בנייה ומיליטריזציה באזורים הנמצאים במחלוקת בים סין הדרומי, או המעורבים בכך בדרך כלשהי, וכן על אזרחים סיניים המעורבים בשימוש בכוח על מנת למנוע גישה של המדינות האחרות המעורבות בסכסוך למשאבים הימיים באזור - כך על פי הודעה רשמית וחריפה ביותר של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו. אותם אזרחים סיניים לא יוכלו יותר להיכנס לארה״ב, וייתכן שסנקציות דומות יוטלו על בני משפחותיהם.

לדברי פומפיאו, ״ארה״ב תומכת בים סין חופשי ופתוח. אנו מכבדים את זכויות הריבונות של כל המדינות, ללא קשר לגודלן, ומבקשים לשמור על השלום ועל חופש הים באופן התואם לחוק הבינלאומי. בחודש יולי הכרזתי על מדיניות מעודכנת בנוגע לתביעות הימיות הבלתי חוקיות של בייג׳ינג בים סין הדרומי, והדגשתי שארה״ב מוכנה לנקוט בפעולות נחרצות כדי להתנגד למסע הביריונות שלה״.

בנוסף לסנקציות האישיות, הוסיפה מחלקת המסחר האמריקנית את שמותיהם של 24 ארגונים בבעלות ממשלתית סינית ל״רשימת הישויות״ (Entity List), מעין ״רשימה שחורה״ של חברות עליהן מטילה ארה״ב מגבלות סחר.

פומפיאו האשים את סין, כי מאז 2013 היא משתמשת במפעלים שבבעלותה בביצוע תכניות בלתי חוקיות באזור, תוך ״ערעור היציבות האזורית, רמיסת זכויותיהן הסוברניות של שכנותיה וגרימת הרס סביבתי בלתי נתפס״. הוא ציין באופן מיוחד את הקונצרן China Communications Construction Company וטען כי היא עוסקת ב״שחיתות, מימון טרף, הרס סביבתי והפרות נוספות ברחבי העולם״. עוד ציין פומפיאו, כי ארה״ב תמשיך לפעול עד שסין תיסוג ממדיניותה בנושא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית