קווים חיצוניים: אלוף איתי וירוב מונה כמפקד מפקדת העומק

אלוף איתי וירוב מחליף בתפקידו את אלוף מוני כץ אשר כיהן כמפקד מפקדת העומק במהלך שלוש השנים האחרונות

קווים חיצוניים: אלוף איתי וירוב מונה כמפקד מפקדת העומק

צילום: דובר צה"ל

אתמול (ג'), נכנס אלוף איתי וירוב לתפקידו כמפקד מפקדת העומק, בנוסף לתפקידו כמפקד המכללות הצבאיות. טקס החילופים נערך ב"מחנה רבין" (הקריה), במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. אלוף איתי וירוב מחליף בתפקידו את אלוף מוני כץ אשר כיהן כמפקד מפקדת העומק במהלך שלוש השנים האחרונות. אלוף מוני כץ מסיים את שירותו הצבאי ויוצא לחופשת פרישה, לאחר 37 שנות שירות.

מדברי מפקד מפקדת העומק היוצא, אלוף מוני כץ: "37 השנים האחרונות שלי בשירות צבאי היו מרתקות, מגוונות, מאתגרות, מעניינות, מספקות והכי חשוב בעלות משמעות ותרומה למדינה, לצה"ל וליחידות בהן שרתתי ופיקדתי. לאנשי העומק, עברנו יחד שלוש וחצי שנים משמעותיות, את רובכם אני מכיר עוד מיום הקמת הפיקוד, קידמנו רבות יחד. גיבשנו תפישת הפעלה בהירה ומדויקת, השפענו על עיצוב תפישת הניצחון, פיתחנו ידע במרחבים ובנושאים רבים אשר השפיע על גופים רבים בצה"ל. 

"עסקנו רבות בקידום התוכניות האופרטיביות, ברעיונות חדשים ופורצי דרך, ממשנו את אחריותנו על מאמץ המיוחדים המטכ"לי וקידמנו את התוכניות לחירום תוך כדי אימונים מורכבים ומגוונים אשר בנו יכולת וכשירות, עסקנו רבות בבניין כוח לעומק תוך קידום פרויקטים פורצי דרך והשפעה על בניין הכוח בצה"ל ובזרועות, בנינו מפקדה כשירה ובמוכנות גבוהה ביותר. מיסדנו סוף סוף תשתיות לחירום".

מדברי מפקד מפקדת העומק הנכנס, אלוף איתי וירוב: "את המלחמה, אמר מי שאמר יש להתחיל מסופה. להכות את האויב מעורפו מיד ובעוצמה גדולה, להוציאו משיווי משקלו, לפגוע ברצונו, להמשיך במאבק- לקבוע לו תג ומחיר להתכתשות. או כמו שתיאר זאת גנרל פטון בדרכו הציורית, 'העניין הוא לאחוז את האויב באפו ולבעוט באחורי'. כדי לקיים מחשבה תחבולנית, לפתח ידע, לתכנן, לאמן ולפקוד נוסדה מפקדת העומק.

"תפקידה לקיים מחשבה זו, לפתחה, לתכננה לפקוד על היכולת להניע כוחות אל נקודת התורפה. אל מרכזי הכובד של האויב, ממקום שאינו צפוי ולהכותו בו באפקטיביות עד לניצחון. לסנכרן בין הגופים ולשרת את רעיון התחבולה. האלוף מוני כץ- בשלוש השנים האחרונות הובלת את המאמץ, טביעת אצבעותיך בכל מקום, ביסודיות, בנחישות במחשבה והבנה עמוקה הובלת את המפקדה ואת היחידות לסטנדרט גבוה של תכנון של אימון ואמון ביכולת לבצע, בעשייתך ייצבת את המפקדה, מיסדת תהליכים, ארגנת לחירום. בימי הלמידה שלי מצאתי שהמכונה שבנית כאן- רצינית עד מאוד ומוכנה למשימותיה. למדתי תפיסת עומק עם עומק רב".

אולי יעניין אותך גם