השולט בימים: חמשת כלי השיט של צה"ל שכדאי לכם להכיר

איסוף מודיעין על חופים ונמלים, הגנת המים הכלכליים, אבטחת אסדות הגז ושמירה על החזית הימית מול עזה - אלו רק חלק מהמשימות של זרוע הים 

חיל הים כבר מזמן איננו החיל המוזנח. הוא זרוע הים, גבוה בסדר העדיפויות של צה"ל ומערכת הביטחון. הסד"כ גדל והתגוון וכך המשימות: הגנת המים הכלכליים, אבטחת אסדות הגז ושמירה על החזית הימית מול עזה נוספו למשימות המסורתיות של אבטחת נתיבי הספנות והשיט של המדינה, התכוננות למלחמה בזירה הימית. הרבה איסוף מודיעין על החופים והנמלים הקרובים והרחוקים, מעל ומתחת למים, בזירה ימית שמשייטים בה גם ציי ארה"ב, רוסיה, סוריה, מצרים, טורקיה ועוד. אלו חמש קבוצות כלי השיט שהם ליבת הפלטפורמות של זרוע הים.  

שייטת 7 - צוללות: דגמי 'דולפין' ודולפין AIP. צוללת 'דולפין' – מהירות 20 קשר, מערכות נשק מתקדמות, טילי טורפדו, סונאר ומכ"ם. מנועי דיזל-חשמל, ציוד מודיעין אלקטרוני. משמשת למשימות חשאיות בכל ימות השנה. דולפין  AIP: דגם משופר. מערכות ל"א, צוללות ארבע וחמש של שייטת 7, אח"י 'תנין' ואח"י 'רהב'. תוספת ייחודית – תאי דלק המאריכים את השהות התת-ימית.  בעתיד תצטרף מספר שש, הצוללת 'דקר', בבנייה במספנות בגרמניה.

שייטת 3, סטי"לים - סער 5: טילי 'ברק' להגנה, טילי 'הרפון' וטילי ים-אוויר. סונאר לגילוי צוללות, טורפדו ופצצות עומק, סיפון לכלי טיס, מסוק 'עטלף'. סער 4.5 – מהירות 35 קשר, חימוש דומה לסער 5, כושר שרידות גבוה, כוח אש משופר. 4.5 היא תוצרת ישראל כחול לבן.

ספינות בט"ש - 'דבורה': מצויידת במטענים נגד שחיינים וצוללים עוינים, מערכת ראיית לילה, תותחי ארליקון וטייפון, מכ"ם. 'שלדג' – מהירות גבוהה מאוד 46 קשר, תוצרת מספנות ישראל, הנעת ג'ט (סילון מים) המאפשרת ביצוע תמרונים חדים וחריפים בים, מערכת ירי אוטומטית.  ספינות הבט"ש דבור, זריזות ומהירות, השתתפו בפעולות צבאיות רבות בכל הזירות הימית לאורך חופי המדינה. החלו לצאת מהשירות ובמקומן ספינות סופר דבורה. 

'צרעה'/יחידת 'סנפיר':  יחידה ייעודית להגנה על הנמלים הצבאיים והאזרחיים של המדינה. 'צרעה' היא כלי שיט קטן, מהיר וזריז, יכולת תמרון גבוהה, יכול לפעול במים רדודים בקרבת חופים ונמלים. המהירות הגבוהה מאפשרת ללוחמי יחידת 'סנפיר' להגיע מהר למטרה ולסכל פעולת טרור ופח"ע. 

'מורנה'/ שיייטת 13: סירת הפשיטה של לוחמי הקומנדו הימי. תחתית הסירה קשוחה והדפנות מתנפחות, מהירות גבוהה, כושר ציפה גבוה גם בים סוער. על ה'מורנה' שמונה לוחמים על ציודם, כולל שלושה מפעילי הסירה. שתי עמדות מקלעים, מכ"ם ימי, מערכת GPS ומערכת זיהוי עמית/טורף. אין מראה מלהיב מפלגת 'מורנות' חותכת במהירות עצומה את גלי הים, מותירה שובל מים אדיר, החרטום גבוה, ועל הסיפון לוחמי השייטת על ציודם השחור. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית