חדש: מערך התמרון בזרוע היבשה

מדברי מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק: "אנחנו היום מסירים במידה רבה את המחיצות שהיו קיימות כאן ועדיין קיימות כאן"

חדש: מערך התמרון בזרוע היבשה

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק. צילום: דובר צה"ל

אתמול (א'), נערך טקס הקמת מערך התמרון המשולב הרב ממדי, בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקד מערך התמרון הנכנס ומפקד הגיס הצפוני, אלוף יעקב בנג'ו, מפקדי חילות זרוע היבשה ומפקדים נוספים במחנה בר-לב. כחלק ממימוש תפיסת התמרון הרב ממדי בתר"ש 'תנופה', נדרשה השתנות רב זרועית חדשה בזרוע היבשה אשר תאפשר לחימה בתנאים רב זרועיים מיטביים.

המערך החדש יהווה סמכות מקצועית רב חילית, לבניית כוח תמרון רב זרועי ולהכנתו ללחימה, כמו כן המערך יפקד על העוצבות הכפופות לו. הקמת המערך, היא ציון דרך משמעותית בהתקדמות צה״ל לשילוביות רב זרועית. מהלך זה, יהדק את החיבור בין החילות והזרועות, תוך קיצור תהליכים והנגשת יכולות רבות ונוספות לקצה המבצעי.
 
מדברי מפקד מערך התמרון ומפקד הגיס הצפוני, אלוף יעקב בנג׳ו: ״משימתנו היא אחת - להעמיד כוח יבשתי מוחץ. עליונות יבשתית מוחצת היא כתב חידה, לא הכל פתור בכתב חידה זה. ישנם חלקים ברורים יותר וברורים פחות. אבל זה הוא אינו כתב חידה סתמי, זהו כתב החידה בליבת האתוס של צה״ל והביטחון הלאומי של ישראל. זוהי משימתו של מערך התמרון המשולב הרב ממדי שאני עומד בראשו, ולפחות במשמרת שלי, מתוך הכרה ברורה בכתב החידה, אעשה הכל על מנת לתת לה מענה.

"מענה כזה שיבטיח עליונות יבשתית מוחצת במפגש עם כל אויב, שכן ההיסטוריה מלמדת שהניצחון, המביא לידי שינוי באסטרטגיית אויבנו מושתת על תמרון קטלני בשדה הקרב. זו היא משימה אדירה ולפחות מצידי, אני מתכוון לעשות אותה בשיתוף מלא עם כלל גופי צה״ל בכלל וזרוע היבשה בפרט".
 
מדברי מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק: "אנחנו היום מסירים במידה רבה את המחיצות שהיו קיימות כאן ועדיין קיימות כאן. אנחנו צריכים לשנות גישה ולאפשר התפתחות שמצד אחד תשמור על הזיקה ועל הזהות המקצועית, ומצד שני תשמור על הפוטנציאל, המעבריות והפיתוח של האנשים״.

ככל הנראה המערך יתבסס על הסבה של אוגדה קיימת לאוגדה חדשה במספר 99. הליך ההסבה אמור להסתיים בחודש ספטמבר הקרוב. 

אולי יעניין אותך גם