מערך מסוקי הינשוף מקורקע

 חיל האוויר מקרקע את מערך הינשוף על מנת לבדוק תקלות במנועים 

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, החליט על קרקוע מערך מסוקי ״הינשוף״ מפעילות אימונים ותובלות בעקבות מספר תקלות טכניות שהתרחשו במנועי המסוקים בחודשיים האחרונים. המערך הטכני של חיל האוויר יבצע חקירה טכנית, עד לסיומה יקורקע המערך, למעט פעילות מבצעית.

ינשוף מבוסס על מסוק sikorsky uh-60, כיום בבעלות חברת לוקהיד מרטין. המנוע של המסוק משתמש במנוע מסוג General Electric T700. מרבית המנועים מטופלים בארץ על ידי חיל האוויר. 

אזכיר כי בסוף שנת 2019 הייתה תאונה קטלנית בארה"ב עם אותו סוג מסוק, כאשר בחקירה התברר כי הכשל היה במנוע. "חקירה פנימית חושפת את הכשלים הקריטיים שהובילו להתרסקות. המנוע הראשון נכשל מכיוון שיחידה הידרומכנית לא הותקנה או נבדקה כראוי. מנוע הגיבוי היה במצב סרק, ולא הותיר למסוק כוח דחף בכלל", נכתב בפרסום. 

מלוקהיד מרטין נמסר כי: "הבטיחות עומדת בראש סדרי העדיפויות שלנו והצענו את עזרתנו לחיל האוויר הישראלי בעניין. מסוקי הבלקהוק תוכננו ויוצרו במטרה לעמוד בתנאי הטיסה הקשים ביותר ובדרישות התפעוליות והבטיחותיות המחמירות ביותר של חיל האוויר. עם יותר מ-14 מיליון שעות טיסה מצטברות ברחבי העולם, מסוקי הבלקהוק הם הפלטפורמה המוכחת והטובה ביותר בעולם למסוקי סער רב-תכליתיים ברחבי העולם."

אולי יעניין אותך גם