הסכם נורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות בתווך ארה"ב 

במסגרת ההסכם, ישראל הסכימה להשעות את החלת הריבונות באזורים בגדה המערבית

https://twitter.com/MohamedBinZayed/status/1284492784846741504?s=20

ישראל ויתרה על רצון סיפוח שטחים בגבולה המזרחי לטובת הסכם נורמליזציה עם איחוד האמיריות הערביות. על פי ציוץ של נשיא ארה"ב, דונלנד טראמפ בטוויטר זהו "הסכם שלום היסטורי בין שני ידידינו הגדולים." אזכיר כי איחוד האמירויות היא המדינה הערבית הראשונה במזרח התיכון שהגיעה לכור גרעיני עובד לטובת ייצור חשמל. 

על פי פרסום של רויטרס, במסגרת ההסכם, ישראל הסכימה להשעות את החלת הריבונות באזורים בגדה המערבית. עסקת השלום הייתה תוצר של דיונים ממושכים בין ישראל, איחוד האמירויות הערביות וארצות הברית. ההסכם נחתם בשיחת טלפון ביום חמישי בין טראמפ, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והשייח' מוחמד בן זייד, נסיך הכתר של אבו דאבי.

עוד מוסיף הדיווח כי גורמים בבית הלבן אמרו כי היועץ הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ושליח המזרח התיכון אבי ברקוביץ' היו מעורבים עמוקות במשא ומתן על העסקה, כמו גם שר החוץ מייק פומפאו והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, רוברט אובריין. 

שתי המדינות צפויות בקרוב להחליף שגרירים ושגרירויות. על פי ההסכם, אזרחי איחוד האמירויות יקבלו גישה רבה יותר למסגד אל אקצה בעיר העתיקה בירושלים באמצעות טיסות בין אבו דאבי לתל אביב. 

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ: "אני מברך על ההסכם החשוב והמשמעותי ומודה בראש ובראשונה, לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ידיד אמת של ישראל יחד עם ראש הממשלה נתניהו ושייח' מוחמד בן זייד."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית