נשיא המדינה צפה באימון חטיבת גולני בצפון

בסיום התרגיל שוחח עם המפקדים שלקחו חלק בתרגיל והביע את הערכתו. עוד התייחס למתיחות בגבול הצפון ואמר כי ״פניה של מדינת ישראל אינן למלחמה, אבל אנחנו תמיד דרוכים״

נשיא המדינה צפה באימון חטיבת גולני בצפון

קרדיט צילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין צפה השבוע באימון של מפקדי חטיבת גולני שנערך בצפון הארץ. את הנשיא ליוו מפקד עוצבת געש, תא״ל דן נוימן וכן מפקד החטיבה, אל״מ ברק חירם. מח"ט גולני סקר בפני הנשיא את מטרות התרגיל המתקיים, שמתמקד במפקדי החטיבה.

בסיום התרגיל פנה הנשיא למפקדים במכשיר הקשר: "קודקודים כאן קודקוד רובי. עבור. התרשמתי לראות את המפקדים בשטח. כשאתם בשטח - האויבים במתח, אבל אני דווקא יותר רגוע – יש לנו על מי לסמוך! רות עבור״.  הנשיא שוחח עם המפקדים שלקחו חלק בתרגיל ונפגש לאחר מכן לשיחה עם הבכירים בהם תא״ל נוימן, אל״מ חירם, מפקד בסיס אימון פיקודי אליקים אל״מ ישראל פרידלר, סגן מפקד החטיבה סא״ל נתאי עוקשי, ומפקד גדוד 12 סא״ל שחר ברקאי.

"צפיתי בתרגיל שביצעתם והתרשמתי מאוד. מהעוצמה, מהיכולות המגוונות, מהרמה המקצועית הגבוהה, מהאמצעים החדשניים ולא פחות מכך - מהרוח. הרוח שלכם. הרוח של גולני״, אמר הנשיא למפקדים והתייחס למצב בצפון: "אין זה סוד שאנחנו יודעים שבועות מתוחים בגבול הצפון. פניה של מדינת ישראל אינן למלחמה, אבל אנחנו תמיד דרוכים. יש לנו צבא מקצועי ומוכן״.

עוד אמר הנשיא כי ״קריאת המפקד 'אחריי' בצה"ל איננה רק סיסמא, במילה 'אחריי' באה לידי ביטוי כל תמצית המנהיגות הצבאית, ובכלל זה הדוגמא האישית. לכינוס של כל מפקדי החטיבה לאימון משותף יש חשיבות רבה. ככה מנצחים".

אולי יעניין אותך גם