"מרווח הטעות קטן יותר בגלל מגיפת הקורונה"

רם אלבוים מחברת Sygnia אומר במסגרת כנס Cybertech for Latin America כי עלות הטעות בטיפול במתקפת סייבר גדולה יותר בגלל מגיפת הקורונה

"מרווח הטעות קטן יותר בגלל מגיפת הקורונה"

רם אלבוים מחברת Sygnia אומר במסגרת כנס Cybertech for Latin America כי מאד קשה להגן בימינו מפני מתקפות מורכבות. "הקורונה העלתה את המורכבות והתכיפות של המתקפות", אומר אלבוים. לפיו, הדגש בהגנת סייבר בחודשים האחרונים היה סביב מעבר לעבודה מהבית ושימוש בענן. "זהו מתווה קשה יותר להגנה על רשתות הארגונים. גם הארגונים המוגנים ביותר שעברו שינוי בצורת העבודה חשופים למתקפות", מסביר אלבוים.  "בנוסף, האיום גדל גם מצד עובדים שמפוטרים או חוששים לאבד את עבודתם."

אלבוים מוסיף כי ברוב המקרים מדובר במתקפה שהיא 'אפקט דומינו'. כלומר, אוסף של אירועים קטנים לכאורה שהתווספו למתקפה גדולה. "הרבה עסקים כיום כבר נמצאים תחת עומס כלכלי בשל המגיפה, וכל מתקפה יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל. המקום לטעויות קטן יותר. יש להתאים את תכניות הIR למצב הקיים. תגובה טובה יכולה לעשות את ההבדל בגודל האירוע. עוד היבט הוא אימון לקראת אירוע. גם גיבויים הפכו להיות קריטיים. יש לדאוג שיש גיבוי במקום ולוודא שאפשר לשחזר את הנתונים", מסכם אלבוים. 

 

אולי יעניין אותך גם