הקרב על הכיפה: המותג IRON-DOME שייך לרפאל

רפאל זכתה בעתירה למחיקת סימן המסחר IRON-DOME שנרשם ע"י חברת סייבר אמריקאית. חברת הסייבר IronNet Cybersecurity תאלץ למצוא מותג אחר 

שמאל עליון: מערכת כיפת ברזל של רפאל (צילום: רפאל). מימין למטה: מערכת IronDome של חברת ironnet (צילום מסך מאתר החברה). 

ב- 31 ביולי 2019, הגישה רפאל בקשה לרשות הפטנטים למחיקת סימן המסחר "IRONDOME" של חברת IronNet Cybersecurity, Inc, חברה אמריקאית אשר עוסקת בתחום אבטחת הסייבר ומספקת פתרונות הגנה לגורמים שונים מפני לוחמה ומתקפת סייבר.

רפאל טענה בין השאר, כי "כיפת ברזל" הוא סימן מסחר מוכר היטב בארץ ובעולם ומסמל עליונות טכנולוגית ויכולות הגנה מתקדמות ביותר והציבור בארץ ובעולם מקשר את תדמיתה החיובית של מערכת "כיפת ברזל" עם רפאל. החברה האמריקאית מצידה בחרה שלא להגיב לטענות רפאל. 

עורכי הדין שייצגו את רפאל הציגו ראיות רבות כי מערכת זו הוצגה החל משנת 2010 בתערוכות מקצועיות ברחבי העולם וזכתה לסיקור תקשורתי רחב בארץ ובחו"ל.  לאורך השנים הוצגו הישגיה המבצעיים של מערכת "כיפת ברזל" בארץ ובעולם והחשיפה של השם "IRON DOME" מזוהה היטב עם חברת "רפאל" בעולם. כבר אז נעשה שימוש בשם "כיפת ברזל", ארבע שנים לפני הקמתה של  חברת IronNet Cybersecurity, Inc בעלת הסימן, ושנים לפני הגשת הבקשה לסימן מסחר.

בעלת הסימן "IRONDOME" הגישה בקשה לרשות הפטנטים בישראל בשנת 2016 לרישום הסימן, בזמן שסימנה של רפאל כבר היה בשימוש נרחב ולמערכת "כיפת ברזל" כבר היה מוניטין בינלאומי תחת השם "IRON DOME", ועל כן טוענים בחברת "רפאל", שבחירת הסימן נעשתה בחוסר תום לב.

הפוסקת ד"ר רויה ישראלי: "לאור האמור אני סבורה שרישומו של הסימן "IRONDOME" פגע בזכותה של רפאל לשימוש ייחודי בסימן המסחר המוכר היטב "IRON DOME", משכך הסימן אינו כשיר לרישום לאור הוראות סעיף 16(א)(1) לפקודה ודינו מחיקה בהתאם לסעיף 39(ב) לפקודה."

תא"ל (מיל') שחר שוחט, סגן לשיווק בחטיבת הגנה אווירית ברפאל: "כיפת ברזל הינה אחת ממערכות הדגל המובילות שלנו ברפאל, ובעלת חשיבות עליונה לביטחון מדינת ישראל. היותה קניין רוחני מובהק של רפאל אינו מוטל בספק, ואנו שמחים שכך גם נקבע ע"י רשות הפטנטים". את רפאל ייצגה בהליך עו"ד ענת גתר ממשרד ד"ר מרק פרידמן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית