פוטין דוחף לאינטגרציה רחבה יותר עם בלארוס

זאת על רקע תוצאות הבחירות השנויות במחלוקת בבלארוס, בהן זכה הנשיא המכהן לוקשנקו, המכונה ״הדיקטטור האחרון של אירופה״

 מהומות במינסק בעבקות הבחירות. צילום: REUTERS/Vasily Fedosenko 

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר אתמול (ב׳) כי הוא מעונין בכך שמינסק תתחיל מחדש את תכניותיה לאינטגרציה רבה יותר עם מוסקבה, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס. הוא אמר את הדברים בעקבות פרסום תוצאות הבחירות שנויות המחלוקת בבלארוס, בהן הבטיח הנשיא הנוכחי, אלכסנדר לוקשנקו, את כהונתו השישית הרצופה.

עם פרסום התוצאות, לפיהן זכה הנשיא השולט במדינה ביד ברזל כבר משנת 1994 ב-80% מהקולות, פרצו עימותים ומהומות ברחבי המדינה. האופוזיציה דוחה את תוצאות הבחירות וטוענת לזיופים נרחבים. לוקשנקו, המכונה ״הדיקטטור האחרון של אירופה״, התמודד מול מורה לאנגלית לשעבר בשם סבטלנה טיחנוסקיה, שזכתה ב-9.9% מהקולות בלבד.   

כבר זמן רב שפוטין מנסה לקדם קשרים הדוקים יותר עם בלארוס, בחסות ״מדינה מאוחדת״, דבר שלוקשנקו דחה עד כה. בלרוס מהווה מדינת מעבר מרכזית לכיוון מערב עבור הנפט הרוסי, ומוסקבה גם רואה בה חיץ יעיל בינה לבין מדינות נאט״ו.

״כולי תקווה שפעילותך במדינה תקל על כינון יחסים רוסיים-בלארוסיים שיועילו לשני הצדדים בכל התחומים, תעמיק את שיתוף הפעולה של המדינה המאוחדת ותבנה תהליכי אינטגרציה״, כך כתב פוטין באיגרת ששלח ללוקשנקו לאחר היוודע תוצאות הבחירות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית