תא״ל עופר וינטר נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת ״האש״

החליף את תא״ל ירון פינקלמן שהיה בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. ״מתחייב לתת את כל כולי ולפעול יחד עמכם על מנת להכריע את האויב ולהסיר איום מעם ישראל״, אמר וינטר

תא״ל עופר וינטר נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת ״האש״

צילום: דובר צה״ל

אתמול (א׳) נכנס לתפקידו תת-אלוף עופר וינטר כמפקד עוצבת ״האש״. טקס החילופים נערך במחנה ״ליפקין״. תא״ל וינטר החליף בתפקידו את תא״ל ירון פינקלמן, אשר פיקד על עוצבת "האש" בשלוש השנים האחרונות.
 ״היום אני מקבל על עצמי את הזכות לפקד ולהוביל על העוצבה היקרה והמשמעותית הזו. מתוך תחושת שליחות ובענווה גדולה״, אמר תא״ל וינטר בטקס חילופי המפקדים. ״אני מתחייב לתת את כל כולי ולפעול יחד עמכם על מנת להכריע את האויב ולהסיר איום מעם ישראל״.

בדבריו ציין תא״ל וינטר שני יסודות אשר לדבריו צריכים להוות מצפן עבור העוצבה. ״היסוד הראשון - אני רוצה שנזכור שזכות קיומנו כאן כמפקדים, היא העמידה במשימה ושאצלנו לא חוזרים בלי לבצע. היסוד השני - שנשמור מכל משמר על האנשים. אמנם אנו מוכרחים לסכן אותם כמו גם את עצמנו כדי לעמוד במשימה, אך יש לנו החובה לעשות את הכול על מנת להשיבם הביתה בשלום. הדבר נכון בלחימה אך נכון שבעתיים באימונים. נתאמן, נלחם, ננצח ונחזיר אותם הביתה בשלום. נזכור ונשמור״.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, פנה ישירות למפקד הנכנס. ״מסלול תפקידיך עד כה עבר במקומות המרכזיים והמשמעותיים ביותר בציר הפיקוד של צה"ל, תמיד בחוד העשייה ותמיד במרכזם של האירועים. לי אין ספק שבדרכך הישרה והצנועה תצעיד את האוגדה לפסגות חדשות, אני ויחד איתי מטה הפיקוד, מבטיחים להיות שם לצדך כל אימת שתצטרך״, דברי אלוף ידעי.
 

מפקד עוצבת "האש" היוצא, תא״ל פינקלמן, קרא למפקדי האוגדה להמשיך ״לממש את הייעוד שקבענו להוות כאוגדת העומק של צה״ל, רב-זרועית, רב-זירתית, מובילה, שהעוצמה באנשיה, חדשנית, מוכנה לכל משימה, מנצחת. המשיכו לפעול למול האויב באומץ, בנחישות, ביצירתיות ובחדשנות. המשיכו לאמן את הכוח באימונים פורצי דרך ומפרכים על מנת להתכונן למלחמה. המשיכו ללמוד ולתחקר, להתמודד עם שגיאות ותקלות, היו גם כאלה, גם כשקשה וכואב זו דרכנו. המשיכו להתנדב, לפרוץ גבולות חדשים, לשרת, להסתכן ולהעז, על כך ייחודה של אוגדה וזו בכך עוצמתה. אתם בפועלכם, ארץ ישראל היפה״.

אולי יעניין אותך גם