אונ׳ בן-גוריון משיקה תואר שני בהנדסת מערכות

מדובר בתכנית ייחודית שתיפתח בשנה״ל הקרובה, שנועדה לענות על הביקוש הגובר למהנדסי מערכת מצד התעשייה ומערכת הביטחון, עם המעבר הצפוי של יחידות העילית הטכנולוגיות של צה״ל דרומה

 אונ׳ בן-גוריון משיקה תואר שני בהנדסת מערכות

הדמיה של קריית המודיעין. התמונה באדיבות ׳חברת שיכון ובינוי בע״מ׳

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פותחת תוכנית חדשה לתואר שני בהנדסת מערכות בשנת הלימודים הקרובה, שתחל באוקטובר 2020. חשיבות הנדסת המערכות הולכת וגוברת בעולם בכלל ובישראל בפרט. תחום זה מהווה כיום תשתית מרכזית בתעשייה לפיתוח מערכות בכל תחומי ההנדסה. בעולם בו הטכנולוגיה משתנה בקצב מסחרר, והמערכות הופכות למורכבות, רב-תחומיות ומקושרות הרבה יותר, דרושים מהנדסי מערכות אשר יתנו מענה לאינטגרציה של תחומי ההנדסה השונים, שיגדירו וינהלו את הממשקים בין מכלולים ומערכות וישלבו את בעלי העניין והלקוחות בהנדסת המוצר והנדסת המערכת-לניהול יעיל של הדרישות וליצירת שילובים מיטביים.

תכנית הדגל החדשה שמשיקה הפקולטה למדעי ההנדסה להכשרת מהנדסי מערכות, נבנתה כדי לתת מענה מיטבי ואיכותי לצרכים מובהקים של התעשייה, ובפרט של התעשייה הביטחונית ומערכת הביטחון המעבירות את מרכז הכובד של יחידות העילית הטכנולוגיות בצה"ל לנגב ומקימות שם את קריית המודיעין, בצמוד לאוניברסיטת בן-גוריון. הקרבה הגיאוגרפית של האוניברסיטה תאפשר הקמת מרכז יעיל וזמין לתמיכה בהנדסת מערכות. התכנית נבנתה גם מתוך הבנה של התרומה המשמעותית שתהיה לה לחיזוק החינוך הטכנולוגי-מדעי בנגב.

את התכנית בנו דר' מוטי ליבוביץ ופרופ' תא"ל במיל' קובי בורטמן, לשעבר ראש להק הציוד בחיל האוויר, שניהם מרצים בפקולטה למדעי ההנדסה ובעלי ניסיון רב בתחום. ד"ר מוטי ליבוביץ, שצבר ניסיון רב בתחום  בתפקידים שמילא בתעשייה הביטחונית, ישמש כראש התכנית.

אולי יעניין אותך גם