נשיא לבנון: ייתכן שהפיצוץ נגרם ממעורבות חיצונית

החקירה בנוגע לנסיבות הפיצוץ שהחריב את נמל ביירות בשבוע שעבר עדיין בעיצומה. היום (א׳) יארח נשיא צרפת ועידת וידיאו עם נציגי מדינות התורמות לשיקום העיר, בה ישתתף גם נשיא ארה״ב טראמפ

המשטרה הלבנונית מרססת גז מדמיע על המפגינים בביירות, שבת. צילום: REUTERS/Aziz Taher

נשיא לבנון מישל עאון, אמר בסוף השבוע האחרון כי החקירה הנערכת בנוגע לסיבה לפיצוצים הגדולים, שהחריבו את נמל ביירות, תגלה אם נגרמו מפצצה או מ"מעורבות חיצונית", כדבריו. "עדייו איננו יודעים את סיבת הפיצוצים, אך יש אפשרות של מעורבות חיצונית באמצעות טיל או פצצה", אמר הנשיא.  

טורקיה הודיעה כי היא מוכנה לסייע בבנייתו מחדש של הנמל. סגן נשיא טורקיה, פואט אוקטאי, ביקר בביירות בשבת, והודיע כי הנהלת הנמל הטורקי מרסין מוכנה אף היא להושיט עזרה להנהלת נמל ביירות.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, יארח היום (א׳) ועידת וידיאו עם נציגי מדינות התורמות לשיקום. נציג האו"ם ינהל את הוועידה, והמדינות התורמות יתבקשו להחליט על דרכי הסיוע והעזרה לשיקום ביירות והנמל שלה. בביקור בביירות הבטיח  מקרון לקהל הזועם ברחובות העיר כי כספי הסיוע והעזרה "לא יפלו לידיים מושחתות".

נשיא ארה״ב טראמפ הודיע כי ישתתף בוועידת המדינות התורמות, וכי שלושה מטוסי תובלה אמריקניים גדולים כבר המריאו לביירות להעביר ציוד ואספקה. הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי הודיעה כי תגייס 15 מיליון דולר כסיוע, כולל מזון ל-50 אלף איש לשלושה חודשים.

אתמול (שבת) עמד מספר ההרוגים בביירות על 154, ומספר הפצועים על 5,000.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית