לנקות את הרשת מסין: אחד ממבצעי ההגנה בסייבר הגדולים בהיסטוריה המודרנית 

הבית הלבן מוביל בחודשים האחרונים מבצע ענק למיגור נוכחות סינית מהמרחב הוירטואלי של ארה"ב תחת השם "רשת נקייה לשמירה על נכסי אמריקה"

הבית הלבן בראשות הנשיא דונלד טראמפ יחד עם שר החוץ, מייק פומפמאו, בשיתוף פעולה עם הFBI, NSA והתעשייה המסחרית, עורכים את אחד ממבצעי ההגנה בסייבר הגדולים בהיסטוריה המודרנית. שם קוד: "רשת נקייה לשמירה על נכסי אמריקה". 

המבצע החל עם דיונים על הסכם סחר חדש עם סין, המשיך לסנקציות קשות נגד חברות טכנולוגיה סיניות, דרישה למניעת פעילות של חברות כאלו בארה"ב, דרך מעצרים של בכירים סינים בחברת וואווי הסינית, ועד לחץ בינלאומי מצד הבית הלבן להוציא ציוד תקשורת סיני מתשתיות מדינתיות. בחינת כלל מרכיבי המאמץ האמריקני מובילה למסקנה אחת - זהו מבצע הגנה בסייבר ענק שמנוהל הישר מלשכת נשיא ארה"ב. 

"תוכנית הרשת הנקייה היא הגישה המקיפה של ממשל טראמפ לשמירה על פרטיות אזרחינו ועל המידע הרגיש ביותר של חברותינו מפני פריצות אגרסיביות מצד שחקנים ממאירים, כמו המפלגה הקומוניסטית הסינית (CCP). אני מכריז על השקת חמישה קווי מאמץ חדשים להגנה על תשתית הטלקומוניקציה והטכנולוגיה הקריטית של אמריקה", נכתב בפרסום עדכני של מחלקת המדינה

חמשת המאמצים כוללים את ניקוי ספקי התקשורת, ניקוי חנויות היישומים הסלולריות, ניקוי הטלפונים הסלולריים מיישומים מובנים, ניקוי מערכי מחשוב ענן מאיומים, וניקוי כבלים תת ימיים מריגול סיני. "יותר משלושים מדינות וטריטוריות הן כיום מדינות נקיות, ורבות מחברות הטלקומוניקציה הגדולות בעולם נקיות. כולם התחייבו להשתמש בלעדית בספקים מהימנים ברשתות הנקיות שלהם", נכתב בפרסום.