סין וארה״ב יבחנו את עסקת הסחר וידונו במחלוקות נוספות

הפגישה בין הצדדים תיערך באמצעות שיחת וידיאו ב-15 באוגוסט, שישה חודשים לאחר שנכנס לתוקף השלב הראשון בהסכם בין המדינות. בעקבות המיתון העולמי, בשלב זה לא עומדת סין בהתחייבויותיה

סין וארה״ב יבחנו את עסקת הסחר וידונו במחלוקות נוספות

טקס החתימה על השלב הראשון של עסקת הסחר בבית הלבן, ינואר. צילום: REUTERS/Kevin Lamarque

בכירים סינים ואמריקניים צפויים לבחון את יישום השלב הראשון של עסקת הסחר בין המדינות וכן לדון בטרוניות ומחלוקות נוספות המתעוררות ככל שגוברים המתחים בין השתיים במסגרת שיחת וידיאו שתיערך ב-15 באוגוסט. כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

בפגישה ישתתפו נציג הסחר האמריקני, רוברט לייטייזר, וסגן ראש הממשלה הסיני, ליו הא, העומדים בראש המו״מ, והם יקיימו סקירה ראשונית של השלב הראשון שנכנס לתוקפו שישה חודשים קודם לכן, ב-15 בפברואר.

על פי הידיעה, במסגרת השלב הראשון של העסקה התחייבה סין להגדיל את רכישת הסחורות שלה מארה״ב בכ-200 מיליארד דולרים ביחס לשנת 2017. אולם המיתון העולמי בעקבות משבר הקורונה הוביל לכך שסין משתרכת הרחק מאחורי יעדים אלה. לדוגמא, בייג׳ינג רכשה רק כ-5% ממוצרי האנרגיה הדרושים כדי לעמוד ביעד הראשוני של הוצאת 25.3 מיליארד דולר בתחום זה.

בחודשים האחרונים גוברים והולכים המתחים בין שתי המדינות בשל התפרצות נגיף הקורונה, המעורבות הסינית בהונג קונג ולאחרונה – פרשת אפליקציית הוידיאו טיקטוק.  הנשיא טראמפ כבר איים לבטל את ההסכם, שנחתם בחודש ינואר ונכנס לתוקף, כאמור, חודש לאחר מכן.

אולי יעניין אותך גם