SpearUAV: טכנולוגיית שיבוש מבוססת כלים בלתי מאוישים

מיועדת לספק עליונות טקטית בתחומי המודיעין, המעקב, רכישת המטרות והסיור (ISTAR) במשימות אסטרטגיות, טקטיות ומיקרו-טקטיות. הטכנולוגיה תומכת במשפחה של כטב"מים קלים ומודולריים, לשימוש מיידי

צילום: אתר SpearUAV

חברת SpearUAV הישראלית חושפת פיתוח של טכנולוגיית שיבוש מבוססת כלים בלתי מאוישים, שעשויה לחולל מהפכה בתחום המודעות המצבית בשדה הקרב וביטחון המולדת (HLS). על פי דיווח באתר Janes, הפתרון של SpearUAV – הכולל מספר דגמים הנקראים Ninox – מיועד לספק עליונות טקטית בתחומי המודיעין, המעקב, רכישת המטרות והסיור (ISTAR) במשימות אסטרטגיות, טקטיות ומיקרו-טקטיות.

בבסיס הפיתוח נמצא תכנון החברה להתייחס לכטב"מי ה-Ninox כאל ציוד שדה קרב רגיל. "אנו רוצים שהמשתמש יתייחס לרחפן באותו אופן כפי שהיה מתייחס לכל פריט אמל"ח או תחמושת, כמו כדור או רימון: זה כלי בשדה קרב, הוא מוכן ונועד לשימוש בכל עת וללא היסוס. והוא מיועד לחייל חי"ר או לצוותי מערכות יבשתיות וימיות", אומר גדי קופרמן, מנכ״ל החברה.

"אנו מאמינים כי התגברנו על האתגר של מתן מענה מיידי ליעדים המופיעים לפתע ולאיומי קרבה בשדה הקרב. החייל הבודד, צוות המאייש מערכת ימית או יבשתית או חיילי אבטחת הגבול כבר אינם צריכים ליצור קשר או לתאם תמיכת כטב״מ״, אומר קופרמן. ״אין צורך יותר ב'פריסה' או 'זמן פריסה': הטכנולוגיה שלנו נגישה מיידית, היא בשליטת הכוחות ובעיקר – מדובר ביכולת ISTAR מיידית ומתמשכת. זהו הקו המבדיל".

הטכנולוגיה של Ninox תומכת במשפחה של כטב"מים קלים, מודולריים, לשימוש מיידי, הניתנים להשמשה חוזרת, המאוחסנים בתוך קפסולות ״חכמות״ אטומות הרמטית ומוכנות לפריסה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית