תכנית ייחודית לשילוב סטודנטים בהייטק בפארק גב-ים נגב

כשלושים סטודנטים מצטיינים עברו התמחות בשלל חברות הייטק גלובליות מובילות שלהן משרדים בפארק, שגם יכולות להחליט בסיום התכנית אם ירצו לגייס את המתמחים כעובדים מן המניין

תכנית ייחודית לשילוב סטודנטים בהייטק בפארק גב-ים נגב

מחזור המתמחים הראשון. צילום: יח״צ

הנהלת פארק ההיי-טק גב-ים נגב בבאר-שבע, השיקה לאחרונה תכנית התמחות בשיתוף המרכז לפיתוח קריירה והמחלקה להנדסת תוכנה באוניברסיטת בן גוריון, ארגון ארץעיר (לאודר) וארגון אלומה.. מטרת התכנית לשלב סטודנטים ממקצועות ההנדסה מאזור באר שבע והנגב במרכזי הפיתוח והסטארטאפים שקמו בפארק ההייטק.

מחזור הפיילוט הראשון של התכנית, הקרויה Starship, החל בתחילת הסמסטר האקדמי (במרץ האחרון) ועומד כעת בפני סיום. במסגרתה, כ-30 סטודנטים מצטיינים עברו התמחות בשלל חברות הייטק עולמיות מובילות, שלהן משרדים בפארק. בין המשתתפות בתכנית אפשר למנות אתMellanox , Taboola ,Playtika   ,Allscripts  ,Elbit Systemsמערך הסייבר הלאומי, RAD, AudioCodes ועוד רבות אחרות. בתום ההתמחות, החברות יבחרו האם לגייס את הסטודנט כעובד מן המניין.

התוכנית משלבת גם מפגשי מיטאפ ייעודיים, בהם פוגשים המתמחים מדי שבוע נציגי תעשייה מאחת מהחברות בפארק ושומעים על הדרך בה המתודות המקצועיות באות לידי ביטוי בעבודה היומיומית בתעשייה. כמו כן הסטודנטים נחשפים לתכני פיתוח קריירה ומיומנויות שונות של המרכז לפיתוח קריירה באוניברסיטת בן-גוריון שיסייעו להם בסיום התוכנית להיכנס לעולם התעסוקה מוכנים ומנוסים יותר. לאור משבר הקורונה, התכנית מתאפשרת גם בעבודה מרחוק, וליווי הסטודנט על ידי מנטור מתאפשר בעזרת אמצעי תקשורת מרחוק דוגמת Zoom.

"החזון הגדול של הפארק בבניית אקוסיסטם טכנולוגי בדרום לא מסתיים רק בקהילה וחיבורים בין חברות, אלא גם בפיתוח אזורי של העיר והנגב וביצירת הזדמנויות לתושבי האזור לבסס את מרכז חייהם כאן עם סיום הלימודים״, אמר רועי צוובנר, מנכ"ל פארק הייטק גב-ים נגב. ״אנחנו מכירים את הקושי של בוגרי אוניברסיטאות ואקדמיה להשתלב בעבודה מיד עם סיום התואר בשל חוסר ניסיון, ותכנית ההתמחות נועדה בין היתר על מנת לגשר על הפער הזה. חברות ההייטק הכי מרוצות מהחיבור הזה, היות והתכנית מאפשרת לחברות להבין את היכולות של הסטודנטים ולהכירם לאורך תקופת ההתמחות – מעין ראיון עבודה שנמשך סמסטר שלם".