ראש חדש לשירות הMI6 הבריטי

ריצ'ארד מור מונה לראש החדש של שירות המודיעין הבריטי, ה- MI6 (המקביל למוסד). מור שימש בתפקידו האחרון כשגריר הבריטי בטורקיה

https://www.gov.uk/government/news/appointment-of-the-new-chief-of-the-secret-intelligence-service-mi6--2

בימים האחרונים הוכרז בבריטניה על מינויו של ריצ'ארד מור לראש החדש של שירות המודיעין הבריטי, ה- MI6. מור, יליד לוב, שימש בתפקידו האחרון כשגריר הבריטי בטורקיה (בין השנים 2014 ל- 2017), ולפני כן שימש כסגן היועץ לביטחון לאומי.

טרם עבר לשדה הדיפלומטי, שירת מור שנים רבות ב- MI6. את שירותו שם החל מור ב- 1990 בשורה של תפקידי מטה ותפקידי שטח מבצעיים, בין היתר הוצב בפקיסטאן, ויאטנם, פקיסטאן ומלזיה. בתפקידו האחרון ב- MI6 היה ראש האגף האחראי לפעילות הארגון באירופה ובדרום אמריקה. 

למור תואר ראשון בפוליטיקה וכלכלה מאוניברסיטת אוקספורד ושני תארים שניים, האחד מאוניברסיטת הארוורד והשני מסטנפורד (מור ללא ספק למד בכל אוניברסיטה יוקרתית). מור התמודד מול שני מתמודדים ראויים אחרים, הראשון הוא טום הארד בן ה- 55, בנו של שר החוץ לשעבר דאגלס הארד ומקורב לראש הממשלה הבריטי. טום משמש כיום כראש המשרד ללוחמה בטרור. המועמדת האחרת הייתה דאם קארן-פירס, שגרירת בריטניה בארה"ב ולפני כן נציגת בריטניה באו"ם. 

מור, שהינו בעל ניסיון מודיעיני ומבצעי רב שנים, במיוחד באזור האסייתי, ניצב בעיתה של תקופה סוערת בבריטניה, בה מתערבבים להם גם יחד השפעות הברקסיט, אתגרי וירוס הקורונה, טרור גואה מבית וארגוני ימין רדיקאלי ושמאל רדיקלי. כמו גם המתיחות ההולכת וגוברת עם רוסיה וסין, לא רק באירופה אלא גם באזורי הפעילות המרוחקים של כוחות נאט"ו ובעלות בריתה של ארצות הברית, במיוחד במפרץ הפרסי ובים סין הדרומי. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית