נחשף קונספט כלי הרכב הקרביים העתידיים של צבא ארה"ב

לרכבים אלה, הכוללים הן פלטפורמות מאוישות והן בלתי מאוישות חדישות, יהיו יכולות מתקדמות כדי להבטיח עליונות על יריבים במשך עשרות שנים

סימולציה של אחת המערכות החדשות. צילום: צבא ארה״ב

צבא ארה"ב מפתח משפחה חדשה של כלי רכב קרביים, שתכלול ספקטרום רחב של אוטונומיה ורובוטיקה כדי להתכונן לשדה הקרב העתידי, כך על פי האתר Defense Blog. הפיקוד לפיתוח יכולות לחימה של הצבא האמריקני פרסם תמונות חדשות החושפות את התפיסה העומדת מאחורי פיתוח כלי רכב קרביים עתידיים אלו, הכוללים פלטפורמות מאוישות ובלתי מאוישות חדשות, בעלות יכולות מתקדמות שיוכלו להבטיח עליונות על יריבים במשך עשרות שנים.

הפלטפורמות העתידיות יתפקדו באופן עצמאי, באמצעות יכולות מוכחות של מיקום, ניווט ותזמון ורשתות גמישות שתאפשרנה תצורות תמרון עתידיות לביצוע פעולות עצמאיות-למחצה תוך ניהול תמרון חוצה תחומים כנגד יריבים עמיתים.

במסגרת הקונספט של הרכב הקרבי של הדור הבא (NGCV), הצבא פועל להגדלת שרידותה וקטלניותה של פלטפורמת הלחימה. בתצורות קרב צמודות עתידיות, יחידות המצוידות ב-NGCV חייבות לתמרן ביעילות בשטח עירוני בלתי מוגבל, מוגבל וצפוף. כלי הרכב המאוישים וכלי הרכב הרובוטיים יתוכננו לתמרן חיילים בסביבת ההפעלה העתידית לעמדת יתרון כדי לנהל קרבות צמודים וליצור קטלניות מכרעת במהלך ביצוע תמרון משולב. כלי הרכב הקרביים של הדור הבא חייבים לחרוג מהיכולות הנוכחיות תוך כדי התגברות על איומים בסדר גודל דומה.

על פי האתר, שהציפייה היא שטכנולוגיית הרובוטיקה החדשה תסייע לחיילים בשני אופנים: על ידי ביטול הצורך בחיילים לביצוע משימות שגרתיות, מסוכנות או חוזרות-ונשנות שניתן להפוך אותן לממוכנות, ועל ידי הגדלת המרחק בין חיילים לאיום, מה שיכול לשפר מאוד את הבטיחות. בנוסף, מיכון יכול לייעל ביותר את הלוגיסטיקה במשימות שיירה. לדוגמא, זוג חיילים יכולים להפעיל שיירה שבדרך כלל מחייבת שני חיילים בכל רכב ולשחרר את החיילים הנותרים לביצוע משימות אחרות, כגון אבטחת השיירה.

הדור החדש של כלי רכב הקרביים, הצפוי להחליף את הבראדלי החל משנת 2026, מיועד לתפקד טוב יותר בסביבות עתידיות שיאפשרו לחיילים לתמרן לעמדת יתרון בקרבות צמודים, ולייצר יכולת קטלניות מכרעת במהלך ביצוע התמרון המשולב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית