צה"ל מקים מפקדת קורונה

המפקדה המיוחדת תפעל לקיצור זמן הדגימות, תסייע בחקירות אפידמולוגיות ותדאג לבידוד של חולים במלוניות

צילום סטילס: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
 

גנץ הנחה על הקמת "מפקדת הקורונה" בפיקוד העורף; המהלך סוכם בפגישה שנערכה עם פרופ' גמזו. שר הביטחון: "מערכת הביטחון כולה מגויסת, צה"ל יודע להכריע אויבים בביטחון וידע להכריע גם את הקורונה".

בסיום דיון מיוחד שהתקיים אתמול (ג') בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, ופרופ' גבי ברבש, הורה גנץ לצה"ל ומערכת הביטחון לפעול להקמת "מפקדת הקורונה" תחת פיקוד העורף. 

בדיון הציגו סגן הרמטכ"ל ואלוף פיקוד העורף את התוכנית המבצעית להקמת המפקדה, הכולל הגדרה מדויקת של אופן הפיקוד והשליטה והכוחות הנדרשים. המפקדה המיוחדת תפעל לקיצור זמן הדגימות ושיפור התהליכים במעבדות, תפעיל מערך תחקירים אפדימיולוגיים נרחב, תדאג לבידוד מהיר של חולים ותבצע הערכה וניתוח של התפשטות המחלה לצורך קביעת מדיניות. 

"צריך לעשות את כל המאמצים לקטוע את שרשרת ההדבקה, להמשיך להוריד את תחלואה ובכך למנוע סגר במדינה. צה"ל יודע להכריע אויבים בביטחון ויידע להכריע גם את הקורונה. מערכת הביטחון ערוכה למשימות אלו ויודעת למצוא את כל הפתרונות הנדרשים במאמץ האופרטיבי", אומר שר הביטחון. 

סגן הרמטכ״ל, אלוף אייל זמיר: ״זה חודשים ארוכים רתום צה״ל במגוון יכולותיו בסיוע למאבק בנגיף קורונה, בהובלת פיקוד העורף - תוך היערכות להרחבת משימותיו ולביצוע פעולות נחרצות לקטיעת שרשרת ההדבקה ולהורדת התחלואה. צה״ל ימשיך לפעול ולסייע למאמץ הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה ובכלל כך להקמת המפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה במרחב הלאומי."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית