ליאור טקסטיל חושפים אפוד קומנדו חדש

אפוד הקומנדו "איתן" הושק כחלק מהקו החדש של מוצרים לכוחות מיוחדים

ליאור טקסטיל חושפים אפוד קומנדו חדש

אפוד הקומנדו "איתן". צילום: ליאור טקסטיל

ליאור תעשיות טקסטיל, מעצב ויצרן ישראלי של אפודים טקטיים ואפודי מגן, חשף את אפוד הקומנדו "איתן" כחלק מהשקת הקו החדש של הכוחות המיוחדים ואפודי הקומנדו. האיתן זמין בגרסת מערכת 6 MOLLE (מערכת הצמדת פאוץ' טקטי) ובוורסיית מערכת 8 MOLLE.

איתן 1 הוא אפוד 6 MOLLE  קומפקטי הנושא פאנל קשיח בגודל 25x30 ס"מ. איתן 7 יכול לשאת יותר מפלטה בגודל אחד ומציע התאמה למערכות MOLLE 7 ו-MOLLE 8. שתי הגרסאות מגיעות עם אבזמי צד קלים ומהירים וכן מערכת MOLLE היקפית של 360 מעלות. המשטח המרופד הפנימי מתוכנן להפחתת אי הנוחות שבזיעה וכריות הכתפיים הנוחות מאפשרות הן התקנת אמצעי תקשורת והן תיעול מים/הידרציה מעל האפוד.

דייוויד שוורץ, מנהל המכירות הבינלאומיות והפיתוח העסקי של ליאור תעשיות טקסטיל אומר: "המגמה לכיוון של מנשאים קומפקטיים וקלים אובחנה היטב אצל המעצב והיצרן הוותיק ביותר בישראל של אפודים טקטיים ואפודי מגן בישראל. כדי ליצור את איתן, מתפרות ליאור התבססו על חלק  מהאלמנטים האיכותיים ביותר של עיצובים מסורתיים הקיימים בישראל, אך גם על עיצובים צבאיים ואכיפת חוק בינלאומיים. לשדרג אפודים גדולים לתצורה מעודנת יותר  וחדשה זהו תמיד אתגר, אך המעצבים של מתפרות ליאור מעצבים ישבו וראיינו את אנשי המקצוע שבאו לחקור מה יש לליאור היה להציע להם. הקשבנו והפקנו את האיתן, שם שעומד בפני עצמו ".

בכירים בחברה מתארים את אפוד איתן כקשוח, אך קל-תנועה לאפשרות לבישה מהירה שלו לכוחות תגובה-מהירה. קלות השימוש בו מודגשת על ידי אבזמים הדורשים רק שימוש ביד אחת לחיבור ולשחרור, מה שמקל על התפעול בחושך ובתנאים קשים והלוחם יכול להסתדר בכוחות עצמו בלבד. הרבגוניות שלו מאפשרת ללוחם להתאים את האפוד האופן מודולרי כך שיתאים למשימה הספציפית העומדת לרשותו, כולל יכולתו של דגם איתן 8 להחליף מידות גדלים של פלטות בליסטיות.

יצחק בוקריס, מנכ"ל ליאור תעשיות טקסטיל אומר, "כיום, החברה שלנו עברה לשלב חדש בו אנו מיישמים עשרות שנים של ידע כיצד לייצר עיצובים מתקדמים עבור החייל העתידי, ונותנים את חלקנו במתן ציוד מגן וציוד טקטי לחיילים ושוטרים ישראליים העונים על צרכיהם. האפוד איתן הוא הדוגמא לכך".

אולי יעניין אותך גם