Vertical Aerospace: הדור הבא של המטוסים החשמליים

היצרנית הבריטית משתמשת בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס בענן, על מנת ליצור אבטיפוס עבור המטוס. הפלטפורמה מאפשרת עבודה מרחוק של צוותי הפיתוח תוך כדי סנכרון ביניהם

מטוס ה- eVTOL Seraph. צילום: יח״צ

דאסו סיסטמס הודיעה כי חברת Vertical Aerospace הבריטית, הנחשבת לחברה מובילה וחדשנית בתעשיית התעופה הבריטית, משתמשת בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE המבוססת ענן של דאסו סיסטמס, כדי לפתח מטוס  חשמלי מדור שלישי. זאת כחלק מחזון החברה להפוך נסיעות אוויריות לאישיות, לפי דרישה וללא שימוש בפחמן.

היצרנית הבריטית תשתמש בפלטפורמה של דאסו סיסטמס כדי לנהל את הפיתוח המורכב של אב טיפוס מטוס ה-eVTOL שלה, באמצעות צוות רחב המונה כ-100 מהנדסים ומומחים שונים, כאשר צוותי הפיתוח ממשיכים לעבוד מרחוק. פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE מאגדת תחומים שונים, כגון עיצוב, הנדסה וייצור, ומאפשרת סנכרון ועבודת צוות רציפה של  כל בעלי העניין הלוקחים חלק בפרויקט, בסביבה דיגיטלית שיתופית אחת, על מנת לענות על הצרכים השונים המתעוררים לאורך תהליך הייצור והפיתוח, החל משלב התכנון ועד לשלב המוצר המוגמר.

Vertical Aerospace את מטוסי ה-eVTOL הראשונים שלה בשנת 2019. ה-eVTOL Seraph יכול לשאת 250 ק"ג (כלומר כשלושה נוסעים) ולטוס במהירות מקסימלית של 80 קמ"ש. על מנת להתמודד עם המורכבות הרבה הכרוכה בייצור מטוס כזה מהדור השלישי, יש צורך בפונקציות מתקדמות למערכות חשמל, ניהול שינויים, תקנות ותאימות, כמו גם שיתוף פעולה הדוק יותר בין הצוותים הלוקחים חלק בתהליך הפיתוח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית