תכנית טראמפ להסגת כוחות מגרמניה צפויה להיחשף בקרוב

יו״ר ועדת השירותים המזוינים בסנאט הביע את תמיכתו בפיזור אלפי חיילים אמריקנים בבסיסים קטנים יותר באירופה, זאת בניגוד למחוקקים אחרים בוועדה שחוששים מההשלכות הפוטנציאליות של המהלך

טראמפ במהלך ביקור בבסיס חה״א האמריקני ראמשטיין בגרמניה, 2018. צילום: REUTERS/Jonathan Ernst

בימים הקרובים צפויים להיחשף פרטים נוספים לגבי תכניתו של נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, להסיג אלפי חיילים מבסיסים אמריקניים בגרמניה. עוד לפני שנודעו הפרטים המלאים כבר הביע את תמיכתו העקרונית במהלך יו״ר ראש ועדת השירותים המזוינים בסנאט, ג׳ים אינהוף. 

על פי דיווח באתר Military Times, במהלך נאום בסנאט אמר אינהוף הרפובליקני כי הוא תומך ברעיון להעביר כוחות צבא אמריקניים מגרמניה כדי ליצור מספר גדול יותר של בסיסים קטנים ממוקמים היטב, שיגדילו את הגמישות. ״בהתבסס על שיחותיי עם מזכיר ההגנה והדיווחים שקיבלתי עד כה, המטרה היא לייעל את פריסת הכוחות שלנו באירופה, בין השאר ע״י העברת חלקם לחזית המזרחית של נאט״ו״.

האתר מציין כי טראמפ הפנה אצבע מאשימה כלפי גרמניה וטען כי תקציב הביטחון שלה נמוך מדי, וכי מדינות אירופה מנצלות את חוזקת הצבא האמריקני. עם זאת, מחוקקים משני צידי המתרס הפוליטי הביעו חששות מהתכנית. בחודש שעבר, 22 חברים בוועדה מטעם המפלגה הרפובליקנית שלחו מכתב לטראמפ בו ציינו כי כמות החיילים הנוכחית הנמצאת בגרמניה סייעה להפוך את ארה״ב לבטוחה יותר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית