הטנק האחרון: חיל הנחתים האמריקאי מוותר על טנקים

התהליך הוא חלק מתכנית אגרסיבית שהתווה הפיקוד העליון של חיל הנחתים בתחילת השנה והקרויה Force Design 2030 שתכין את הנחתים לקרבות עתידיים

By Unknown author - https://www.flickr.com/photos/peosoldier/3882305378/in/datetaken/, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10538199

האתר Military.com  מדווח כי בימים אלו החל תהליך הוצאת הטנקים משורות חיל הנחתים האמריקאי באופן רשמי. נחתים מגדוד הטנקים הראשון של חיל הנחתים צפו לאחרונה באחרון הטנקים של יחידתם עוזב את המחנה שלהם בטוונטיניין פאלמס בקליפורניה.

פחות משבועיים לאחר מכן, פלוגת אלפא מגדוד הטנקים הרביעי, ערכה טקס הוצאה מפעילות במחנה פנדלטון, קליפורניה. זוהי הפלוגה הראשונה מבין מספר פלוגות בגדוד הרביעי העומדות בפני הוצאה מפעילות עוד הקיץ הזה. לדברי דובר כוח המילואים של חיל הנחתים כל שש הפלוגות של הגדוד יחד עם מפקדת הגדוד, צפויות להתבטל עד לסוף שנת 2021.

השינויים הם חלק מתכנית אגרסיבית שהתווה הפיקוד העליון של חיל הנחתים בתחילת השנה והקרויה Force Design 2030. לדברי מפקדי החיל, התוכנית תכין את הנחתים לקרבות עתידיים, הגנה על ספינות בים ופעילות באזורי סכסוך ליד חופי הים. כדי להיות מוכנים למשימות הללו, אומר גנרל דייוויד ברגר מפקד חיל הנחתים, חיל הנחתים צריך להיות קטן יותר כדי להשתפר יותר וזה כולל ביטול כל גדודי הטנקים והיפטרות מהטנקים עצמם.

יותר מ-1,300 נחתים יושפעו מתוכנית Force Design 2030. דובר כוח המילואים של חיל הנחתים אומר כי החייל הקים צוות שיעזור לכל הנחתים שנפגעו מביטול יחידות במתן מידע על אפשרויות נוספות בקריירה שלהם. אפשרויות אלה כוללות מעבר תפקיד רוחבי בחיל הנחתים עצמו או העברה לחיילות אחרים. גדודי השריון הן לא היחידות היחידות המוצאות מפעילות בגלל תוכנית Force Design 2030. מספר גדודי לוגיסטיקה קרביים, גדוד הנדסה ויחידת תמיכה ימית "זכו" גם הם לטקסי השבתה בקיץ זה.

לוטננט גנרל אריק סמית', מפקד פיקוד פיתוח הקרב החיל הנחתים, אחראי על רבים מהשינויים הנובעים מהתוכנית. סמית' אמר לאתר Military.com כי טנקים שהוצאו מחיל הנחתים, ניתן למכור לצבאיות זרים או לצבא ארה"ב. לדבריו, חיל הנחתים יכול גם למכור את חלקיהם או לאחסן אותם.

סמית הוסיף כי החלטת חיל הנחתים להמשיך ללא טנקים אינה מפחיתה את חשיבותם במשימות העבר. "הייתה להם חשיבות מסיבית וערך עצום בעבר", אמר. "השתמשנו בהם ברמאדי וסביבתה ובפאלוג'ה וסביבתה. הם לוחמי מרינס ממלחמת קוריאה עד עכשיו. אבל כיום (טנקים) הם פחות טובים מהדברים שאנחנו הכי זקוקים להם, כמו ירי מדויק לטווחים ארוכי טווח".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית