ספץ פיתחה אלגוריתם לשיפור תקשורת עם מועמדים לעבודה

הסטארט-אפ משתמש בבינה מלאכותית ופועל באמצעות הוואטסאפ, כדי לקדם במהירות תהליכי גיוס ומיון ולמנוע אובדן זמן יקר בשל ראיונות שבסופו של דבר אינם מתקיימים

BIGSTOCK/ Copyright: Nyul

חמישית מכלל ראיונות העבודה שנקבעים בחברות לא מתקיימים מאחר והמועמד לא מגיע אליהם, כך לפי הסטארט-אפ ספץ (spetz), המשתמש בבינה מלאכותית כדי לייעל ולשפר את התקשורת שבין החברות לבין המועמדים. לדברי ים דביר, מייסד החברה, הסיבות להימנעות מפגישות הן מגוונות: התחלת עבודה אחרת, חשש, שינוי תכניות או סתם חוסר עניין. מבחינת הארגון המגייס מדובר בנזק מצטבר עצום, שכן המנהלים מפנים זמן למפגשים שלא מתקיימים ואף נאלצים לוותר על בחינת מתמודדים אחרים, אולי מתאימים יותר,  שהיו מתייצבים לפגישה.

במטרה לצמצם את התקשורת בין הצדדים, פיתחה ספץ אלגוריתם המנהל את כל התקשורת עם המועמדים באמצעות הווטסאפ. שינוי אמצעי התקשורת הביא לשיפור משמעותי בקשר: בעוד שרק שליש ממי שהגישו קורות חיים ענו לטלפון או למייל חוזר, כ-85% ענו תוך זמן קצר דרך הווטסאפ, וכך ניתן היה לקדם במהירות את תהליך הגיוס והמיון. עם חלקם נעשה השיח נדרך מסנג'ר או אינסטגרם, לאחר שהתברר שזהו האמצעי הנוח עבורם. כמו כן, רוב המועמדים שלא יכלו להגיע לפגישה הודיעו על כך מראש.

האלגוריתם מנהל את מרבית התקשורת עם המועמדים ללא צורך מעורבות אנושית, בזמנים שנוחים להם שלרוב הם מחוץ לשעות העבודה המקובלות. לדברי דביר, הסתיים עידן השיחות הטלפוניות שמגיעות "משום מקום" באמצע יום העבודה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית