CIM GROUP תשקיע 40 מיליון דולר באקופיה הישראלית

אקופיה מפתחת פתרונות רובוטיים לתעשיית האנרגייה הסולארית, המתמקדים במניעה אוטומטית של הצטברות לכלוך ואבק על פאנלים פוטו-וולטאים במטרה לייצר חשמל בצורה מייטביל לאורך כל השנה

CIM GROUP תשקיע 40 מיליון דולר באקופיה הישראלית

צילום: באדיבות חברת אקופיה

חברת אקופיה הישראלית, המתמחה בפיתוח פתרונות רובוטיים בתחום האנרגייה הסולארית, הכריזה על השקעה אסטרטגית של 40 מיליון דולר בחברה על ידי CIM GROUP האמריקנית.

הפתרונות הרובוטיים של אקופיה, הממוקדים במניעת הצטברות לכלוך ואבק (soiling), מאפשרים למתקני אנרגיה סולארית קרקעיים גדולים ברחבי העולם לייצר חשמל בצורה מיטבית ורציפה לאורך כל השנה. החברה מפתחת פתרונות המעבדים את המידע הנאסף על ידי הרובוטים על מנת למזער עלויות תפעול ותחזוקה, לצד מיקסום ההכנסות מן המתקן. החברה כבר התקינה פתרונות אלו  בשדות סולאריים בעלי הספק של למעלה מ-2,500 מגהוואט, וחתמה על עסקאות בהיקף של למעלה מ-17,000 מגהוואט.

חברת CIM GROUP מפתחת, מחזיקה ומפעילה נכסי נדל״ן ותשתיות בשווי של למעלה מ-60 מיליארד דולר במהלך 25 שנות פעילותה. ״בהמשך לתהליכי חקר שוק ובדיקות נאותות מעמיקים, מצאנו את אקופיה כחברה המובילה בעולם בתחום הרובוטיקה לאנרגיה הסולארית" מסרה ג'ניפר גאנדין, שותפה ב-CIM GROUP. "אנחנו מאמינים שאקופיה תמשיך להוביל את המהפכה בתחום האוטומציה בזכות הניסיון המוכח והעשיר שלה ויכולות עיבוד המידע המתקדמות המוטמעות במוצרים שלה".

"הבחירה באקופיה, על-ידי אחת מקבוצות ההשקעה המובילות והמתוחכמות בארצות הברית, מהווה הבעת אמון בטכנולוגיה ובחזון שלנו", ציין ז'אן סממה, מנכ"ל חברת אקופיה. והוסיף, "יותר ויותר שווקים ברחבי העולם מזהים את היתרונות במעבר לפתרונות רובוטיים ואוטומטיים באתרים סולארים. ההשקעה תאפשר לנו להמשיך ולצמוח לשווקים אלו, כמו גם להמשיך ולקדם פיתוחים טכנולוגיים חדשניים הקשורים לאוטמציה ועיבוד מידע, ולתת בכך מענה למגוון הצרכים של לקוחותינו".

אולי יעניין אותך גם