גרמניה לטורקיה: חדלי מקידוחי גז במזרח הים התיכון

כתגובה להצהרה הטורקית על התחלת פעולות באזור, הזהיר שר החוץ הגרמני כי את החוק הבינלאומי יש לכבד, וכי אנקרה תוכל להדק את יחסיה עם האיחוד האירופי רק אם ׳תחדל מיצירת פרובוקציות׳

גרמניה לטורקיה: חדלי מקידוחי גז במזרח הים התיכון

ספינת הקידוח הטורקית ״פטיח״   REUTERS/Umit Bektas  

שר החוץ הגרמני, הייקו מאאס, מזהיר את טורקיה שעליה לחדול מלבצע קידוחי גז במזרח הים התיכון אם היא מעוניינת בהתקדמות בקשריה עם האיחוד האירופי״. הוא הגיב על דברי עמיתו הטורקי, מבלוט קבוסוגלו, שהודיע כי טורקיה תתחיל לבצע "מחקר סייסמי ופעולות קידוח באזורי מים במזרח הים התיכון, שעליהם יש הסכם בין טורקיה  לבין ממשלת לוב". 

"בעניין הקידוחים של טורקיה במזרח הים התיכון עמדתנו ברורה מאוד: את החוק הבינלאומי יש לכבד, והידוק יחסי אנקרה עם האיחוד האירופי יהיה אפשרי רק אם אנקרה תחדל מיצירת פרובוקציות במזרח הים התיכון״, אמר מאאס בעת ביקור באתונה.

הים התיכון אינו המקום האזור היחיד של פרויקטיי האנרגיה של טורקיה. שר האנרגיה הטורקי, פתיח דונמז, הכריז על אתר קידוחי גז טורקי חדש – הים השחור. השר הודיע כי ספינת הקידוח הטורקית 'פתיח' החלה לבצע קידוחי ניסיון בים השחור. ״למען ביטחון האנרגיה שלה תקדח טורקיה בכל סנטימטר רבוע של הים שלה, ואם יש משהו, אנו נמצא", אמר דונמז. ספינת הקידוח הטורקית 'פתיח' פעלה במזרח הים התיכון, אך פעולות אלה הופסקו בלחץ האיחוד האירופי וממשלת קפריסין.

סוכנות רויטרס מוסרת כי טורקיה הודיעה גם על חיפושי מוצרי אנרגיה בצפון קפריסין הטורקית, השטח שסופח על ידי טורקיה ואינו מוכר על ידי שום מדינה בעולם, למעט טורקיה.

אולי יעניין אותך גם