בולטון: ממליץ לישראל לפעול באיראן לפני נובמבר הקרוב

בראיון שהעניק לגלי צה״ל, הסביר היועץ לשעבר לביטחון לאומי של ארה״ב מדוע על כל מי שעוסק בענייני המזרח התיכון להיות מודאג מהאפשרות שטראמפ ייבחר לקדנציה שנייה כנשיא ארה״ב

בולטון במהלך כהונתו כיועץ לביטחון לאומי ביחד עם הנשיא טראמפ, 2018 Photo by Olivier Douliery/ABACAPRESS.COM via REUTERS

 

 

 

Photo by Olivier Douliery/ABACAPRESS.COM

היועץ לשעבר לביטחון לאומי של ארה״ב, ג׳ון בולטון, שכיהן בתפקיד תחת ממשל טראמפ עד לחודש ספטמבר האחרון, אמר אתמול (ב׳) כי כל מי שעוסק בענייני המזרח התיכון צריך להיות מודאג מהאפשרות כי טראמפ יזכה בקדנציה נשיאותית שנייה בבחירות נובמבר. הוא הוסיף כי החודשים הקרובים הנם הזמן האופטימלי עבור ישראל לפעול עבור הבטחת האינטרסים של הביטחון הלאומי שלה. הוא אמר את הדברים בראיון לאפי טריגר ורומי פרידמן בגלי צה״ל.

בולטון שוחח על הנסיגה של טראמפ לפני כשנתיים מהסכם הגרעין האיראני, ואמר כי זו הסיבה בעטיה על ישראל להיות מודאגת ממה שעלול להתרחש במהלך קדנציה שנייה שלו, בה יהיה משוחרר מאילוצי בחירות נוספות וכבר לא יצטרך להתחשב בפוליטיקה הפנימית של ארה״ב. עוד אמר, כי הוא אינו סבור שאיש מהמתמודדים בבחירות הקרובות, לא טראמפ ולא יריבו הדמוקרטי ג׳ו ביידן, יהיו טובים במיוחד עבור מדינת ישראל.

עוד התייחס בולטון למאמצי החלת הריבונות של נתניהו באופן חד-צדדי, ואמר כי לדעתו קיימת אי הסכמה. לדבריו, קושנר עדיין מנסה לשמר את תכנית השלום ומוטרד מהחלטה חד-צדדית או מהסכמה אמריקנית למהלך כזה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית