"המעמול מוכן": כך עברו כספי תרומות בישראל לארגון חמאס

זוג ממזרח ירושלים העביר כספי תרומות לחמאס בהיקף שלא יפחת מ- 636,000 ש"ח במזומן. הכסף היה עובר בחנות מכולת תחת מילת הקוד "מעמול" (כינוי לעוגיה במילוי תמרים) 

"המעמול מוכן": כך עברו כספי תרומות בישראל לארגון חמאס

bigstock

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד אימאן אעוור ממזרח ירושלים בת 43 בגין מגע עם סוכן חוץ והעברת כספי חמאס.

על פי כתב האישום שהגישה עו"ד רחל אהרוני זאבי, מפרקליטות מחוז ירושלים, במסגרת הקשר עם פעיל חמאס מעזה נהגה הנאשמת לקבל כסף מנשים שונות שאספו כספי תרומות ולחלק אותו בהתאם להנחיותיו של פעיל החמאס לאסירי חמאס או משפחותיהם ולמשפחות של המכונים בפיהם 'שהידים' של חמאס.

התקשורת בין הנאשמת לאנשי הקשר שעסקו בכספי החמאס נעשתה בין היתר תוך שימוש במילת הקוד "מעמול", כך שכאשר הכסף היה מוכן להעברה מהנאשמת לאנשי הקשר היתה הנאשמת מבשרת בהודעה כי "המעמול מוכן". עוד שימש משקלם של המעמולים כמילת קוד לסכום הכסף, כך שכל קילוגרם משמעו היה 1,000 ש"ח וכן הלאה. סך הכול, העבירה הנאשמת, על פי כתב האישום, כספי חמאס בהיקף שלא יפחת מ- 636,000 ש"ח במזומן.

בעלה של אימאן אעוור ניהל ועבד בחנות מכולת בסילואן המצויה סמוך לביתם, כתב אישום הוגש גם נגדו כיוון שנכח בחלק מהמקרים של העברות הכספים, איפשר והעמיד את החנות ואת ביתם לצורך העברת הכספים. השנים גם נהגו להחביא את הכסף במקומות מסתור בבית ובחנות. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל