חיסון נגד וירוס הקורונה: האקרים רוסיים מנסים לגנוב מידע

כך נאמר בהצהרה משותפת שפרסמו בשבוע שעבר בריטניה, ארה״ב וקנדה. מסתמן שקבוצת Cozy Bear הרוסית עומדת מאחורי ניסיונות התקיפה

חיסון נגד וירוס הקורונה: האקרים רוסיים מנסים לגנוב מידע

BIGSTOCK/Copyright: luckybusiness

האקרים רוסיים תוקפים ארגונים ומוסדות העוסקים בפיתוח חיסון למגפת הקורונה בבריטניה, בארה"ב ובקנדה, כך על פי הצהרה משותפת שפרסמו שלוש המדינות בשבוע שעבר. המרכז הלאומי לביטחון סייבר בבריטניה הודיע כי כמעט ואין ספק בכך שההאקרים פועלים כחלק מארגון מודיעין רוסי. על פי דיווח של הבי.בי.סי, לא חשף מרכז הסייבר אילו מוסדות הותקפו ואם נגנב חומר חשוב, אך מדגיש כי הייתה פגיעה במאמצי הפיתוח של חיסון.

האזהרה בדבר ניסיונות לתקיפת סייבר על מכוני מחקר ומוסדות שונים פורסמה על ידי המרכז הלאומי לביטחון סייבר בבריטניה, מחלקת הסייבר במשרד התקשורת של קנדה, והסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב (NSA). מומחים במרכז הסייבר הבריטי אמרו כי קשה לקבוע לבטח את מקור התקיפות, ״אולם זה לא בלתי אפשרי״: קבוצת ההאקרים הרוסית Cozy Bear נקשרה בעבר לתקיפות סייבר מעין אלו והותירה עקבות ברורים. לדברי המומחים, ישנה סבירות גבוהה כי הקבוצה היא חלק ממערך הביון של רוסיה.

רוסיה מכחישה את הטענות. סוכנות הידיעות המרכזית של הממשלה, טאס״ס, פרסמה הודעה בה נאמר כי  "אין לנו מידע מי עלול היה לתקוף חברות תרופות ומכוני מחקר בבריטניה, ולרוסיה אין שום קשר לכך".

מוסדות המחקר העוסקים במציאת חיסון לקורונה הנם כיום מטרה עליונה לשירותי ביון בכל העולם, כולל במדינות המערב, וגם מרגלים מערביים פועלים בתחום. מומחי סייבר אמריקניים מזהים את ההאקרים בקבוצת Cozy Bear כתוקפניים במיוחד. הם יודעים לשנות לעיתים קרובות את טקטיקות התקיפה שלהם כדי להעלים עקבות ולהקשות על הזיהוי. הקבוצה תקפה בעבר את מטה המפלגה הדמוקרטית בארה"ב וכן את מטה מפלגת הלייבור ומשרדי ממשלה באוסטרליה.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022