"יש דימיון רב בין עולם הרפואה לעולם התשתיות הקריטיות"

יוסי שנק, מנהל יחידת היזמות והסייבר של חברת חשמל, מסביר בכנס סייברטק לייב לעולם הרפואה מדוע פתרון SOPHICX מתאים לבתי חולים 

חברת חשמל השיקה פתרון לניהול איומי סייבר תחת המותג SOPHIC המבוסס על 25 שנות התמודדות החברה עם מתקפות בממד הוירטואלי. יוסי שנק, מנהל יחידת היזמות והסייבר של חברת חשמל מסביר מדוע הפתרון רלוונטי גם לבתי חולים. "שואלים אותי אם אני במקום הנכון", מתלוצץ שנק בתחילת דבריו בכנס סייברטק לייב לעולם הרפואה. "אבל יש דימיון רב בין עולם הרפואה לעולם התשתיות הקריטיות", הוא מסביר. 

"מערכות רפואה הן מערכות מבוססות התקני IOT. מערכת SOPHICX מכסה גם את עולם הרפואה. 25 שנות ניסיון על הגנת תשתיות קריטיות רלוונטיות לבתי חולים כמו לחברות חשמל. תחום הבריאות, כמו החשמל, הם מטרות בעדיפות גבוהה. המערכת כוללת שירותים מקצועיים, פתרונות לIOT ומערכת שו"ב לסייבר." 

שנק מסביר כי הגנה על רשת התקני IOT כוללת נדבך דיגיטלי, תהליכים ואנשים. המערכת מבוססת על עשרות מודלים ותהליכים על בסיס ניסיון של חברת חשמל. "בעולם הIOT, בדומה לעולם הOT, מרבית פעולות האבטחה נעשות בסביבה תפעולית. לצורך ביצוע פעולות מורכבות אלו, חברת חשמל פיתחה את Sophic Zone, תשתית תוכנה וחומרה ייעודית המאפשרת בחינה של כל התקנה ברשת התפעולית טרם הביצוע", מסביר שנק. "השקענו הרבה מחשבה ובדקנו מאות מתקפות סייבר מהשנים האחרונות על מנת לאפיין את המערכת." 

 

 

 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית