עשתה סיבוב: קרן פימי הכפילה את ערך חברת אימג'סאט

אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI) הפכה לחברת החלל הגדולה בישראל המוערכת ב187 מליוני דולרים. דיסקונט קפיטל רוכשת 17 אחוזים ומדללת את קרן פימי

נועם סגל. באדיבות euroconsult

דיסקונט קפיטל משקיעה כ- 32 מיליון דולרים תמורת כ-17 אחוזים ממניות החברה הנמצאת בבעלות פימי והתעשייה האווירית. העסקה משקפת לאימג'סאט שווי של כ- 187 מיליון דולרים לחברה. הגיוס נועד להעמיק את פעילות המו"פ ולהרחיב את מערך הלוויינים של החברה. המשמעות היא שפימי הכפילה את ערך אימג'סאט בתקופה של כארבע שנים. 

לאחר העסקה תמשיך קרן פימי להיות בעלת שליטה ותחזיק כ- 44% ממניות החברה, תע"א תחזיק כ- 38% והיתרה - בידיי אחרים. ההשקעה תשמש את אימג'סאט להשלים את מערך הלוויינים החדש של החברה, ה- EROS Next Generation™  ולהעמיק את פעילות המחקר והפיתוח בתחומי הבינה המלאכותית והחלל החדש.

את ההשקעה הובילו מנכ"לית דיסקונט קפיטל הילה חימי-אלפרט וסמנכ"ל ההשקעות, חנוך פפושדו. ההשקעה באימג'סאט מהווה המשך לאסטרטגיה של דיסקונט קפיטל בזיהוי והשקעה בחברות בעלות טכנולוגיות ייחודיות ופוטנציאל צמיחה משמעותי. פימי נכנסה להשקעה באימג'סט בשנת 2017, בהובלת גילון בק שותף בכיר בפימי. מאז מינויו כיו"ר אימג'סאט, נמצאת החברה בתנופת פיתוח, תוך כניסה לתחומים חדשים. הגיוס יאפשר לחברה להרחיב את מערך הלוויינים שלה ולהגדיל את ההשקעות במו"פ.

מטעם החברה הובילו את הגיוס מנכ"ל החברה, נועם סגל וסמנכ"ל הכספים, כפיר אביב. "אנו מברכים את דיסקונט קפיטל על ההשקעה בחברה. ההשקעה של דיסקונט קפיטל, תואמת את אסטרטגיית הצמיחה שלנו ומהווה הבעת אמון ביכולתם של עובדי החברה והנהלתה לממש את החזון העסקי והטכנולוגי שלה. אני משוכנע שיחד עם קרן פימי, תעשייה אווירית ודיסקונט קפיטל, נמשיך לשאוף לאופקים חדשים ולהעניק ללקוחותינו יכולות מובילות בתחום המודיעין מהחלל."

החברה מרחיבה כיום את פעילותה עם שיגור קונסטלציית לווייני התצפית החדשה של החברה, ה- EROS NG™, מתוצרת התעשייה האווירית, אשר תכלול מספר לווייני תצפית מהמתקדמים והמובילים בעולם. בנוסף החברה מפתחת מגוון פתרונות חדשנים ופורצי דרך, הכוללים את משפחת לווייני התצפית המתקדמים RUNNER, KNIGHT ו-SPRINTER, מערך שליטה ובקרה רב לווייני מתקדם – ClearSky™  ומערכת GeoImpact™ לניתוחי מודיעין מבוססי בינה מלאכותית.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית