הרשאה סודית של טראמפ לתקיפות סייבר מטעם ה-CIA

על פי דיווח של אתר !yahoo, המסתמך על ״גורמים אמריקניים בעלי ידע ישיר בנושא״, ניהלה סוכנות הביון המרכזית של ארה״ב שורת פעולות סייבר חשאיות נגד איראן ומדינות נוספות מאז 2018

 טראמפ עם ראשת ה-CIA החדשה, ג׳ינה הספל, בטקס השבעתה (2018)  REUTERS/Kevin Lamarque

 

סוכנות הביון המרכזית של ארה״ב (ה-CIA) ניהלה שורה של פעולות סייבר חשאיות נגד איראן ויעדים נוספים מאז שנת 2018, כאשר הנשיא טראמפ חתם על אישור סודי גורף לפעולות כאלה, כך מדווח אתר yahoo!, המסתמך על ״גורמים אמריקניים בעלי ידע ישיר בנושא״. ההרשאה מעניקה לסוכנות חירות רבה יותר הן לגבי סוגי הפעולות שהיא מתכננת והן לגבי המטרות עצמן, וכך מבטלת למעשה מגבלות רבות שהוטלו על הסוכנות ע״י ממשלים קודמים.

עוד מציין האתר, כי בניגוד להרשאות נשיאותיות קודמות, שהתמקדו בתוצאה מסוימת או ביעד ספציפי של מדיניות חוץ, כגון מניעת הפיכתה של איראן למעצמה גרעינית, הרי שהרשאה זו שמאחוריה עומדת המועצה לביטחון לאומי של ארה״ב, מתמקדת באופן נרחב יותר ביכולת עצמה: פעולות חשאיות במרחב הסייבר.

״ההרשאה התוקפנית מאוד הזו נתנה לסוכנות גושפנקא ספציפית מאוד להילחם בקומץ מדינות יריבות״, אומר גורם לשעבר בממשלת ארה״ב המצוטט בכתבה. המדינות הללו כוללות את רוסיה, איראן וצפון קוריאה, שהוזכרו ישירות במסמך, אך גורם נוסף מצוטט באומרו כי ההרשאה עשויה להיות רלוונטית גם לגבי גורמים אחרים. ״הבית הלבן רצה כלי שיוכל לתקוף בחזרה, וזו הייתה הדרך לעשות כן״, אמר.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית