התעשייה הביטחונית הטורקית מציגה שיפור ניכר במכירות

דו"ח המדרג חברות במשק הטורקי לפי הכנסות לשנת 2019 חושף גידול ניכר במכירות החברות הביטחוניות 
 

www.facebook.com/aselsan

ההתקדמות שעשתה התעשייה הביטחונית של טורקיה בעשור האחרון הולכת ותופסת גם מימד חשוב בכלכלת המדינה. השבוע פרסמה לשכת התעשייה של איסטנבול את הדו"ח השנתי שלה המדרג את 500 החברות הגדולות במשק הטורקי. מהדו"ח המסכם לשנת 2019 עולה כי מספר חברות ביטחוניות הראו קפיצה משמעותית במכירות ועלו באופן מרשים בדירוג הכללי. חמש חברות השייכות לסקטור הביטחוני הצליחו להשתחל השנה בין 100 החברות המובילות את הרשימה.

לפי הדו"ח, החברה הגדולה מבין התעשיות הביטחוניות במדינה היא אסלסאן (ASELSAN) המתמחה בפיתוח וייצור מערכות לוחמה אלקטרוניות. אסלסאן קפצה ארבע מקומות בדירוג ממקום 15 בשנת 2018 למקום 11 ב – 2019 עם מכירות של מעל 12.5 מיליארד לירות. לצורך השוואה, בשנת 2016 עמדה אסלסאן במקום ה – 20 עם מכירות של 3.7 מיליארד לירות בלבד. כלומר, בתוך שלוש שנים בלבד היא יותר משילשה את נפח המכירות שלה.

החברה הביטחונית השנייה בגודלה שנכנסה לדירוג היא תעשיית התעופה והחלל של טורקיה (TUSAŞ), שמייצרת בין היתר את מסוקי ה'אטאק' ואת הכטב"ם מסוג 'אנקה'. גם היא קפצה ארבע מקומות מן המקום ה – 22 למקום 18 עם מכירות של מעל 8.6 מיליארד לירות.

חברת BMC המייצרת רכבים משוריינים לזרועות הביטחון ביניהם דגמי 'קירפי', 'ווראן' ו'אמאזון', זינקה 10 דירוגים והתייצבה במקום ה – 51 ברשימה עם מכירות של 3.9 מיליארד לירות. במקום הרביעי מבין החברות הביטחוניות שנכנסו לדירוג המכובד הגיעה רוקטסן (ROKETSAN) המקבילה הטורקית ל'רפאל', עם קפיצה של 8 דירוגים אל המקום ה - 77 ברשימה ומכירות של 2.5 מיליארד לירות. רוקטסאן מייצרת בין היתר את דגמי ה – Cirit וה – UMTAS, טילים מונחים הנמצאים בשימוש חיל האוויר הטורקי.   

במקום החמישי בסקטור הביטחוני ניצבה המקבילה הטורקית לתע"ש  (M.K.E.K), שקפצה לא פחות מ – 43 דירוגים אל מקום 90 עם מכירות של 2.2 מיליארד לירות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית